TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Kobiety na mury” – wizerunki Jolanty Wadowskiej-Król, Wandy Rutkiewicz i Kory pojawią się na muralach w trzech polskich miastach

Jolanta Wadowska-Król, Wanda Rutkiewicz i Kora – wizerunki tych niezwykłych kobiet zostaną uwiecznione na muralach w trzech miastach w ramach wyjątkowej akcji „Kobiety na mury”, organizowanej przez „Wysokie Obcasy”.
O autorze
2 min czytania 2018-11-16

„Wysokie Obcasy” postanowiły stworzyć niezwykły szlak murali portretujących wyjątkowe kobiety, które zmieniły historię regionu, Polski, a nawet świata. W tym roku murale pojawią się w trzech miastach Polski, z którymi ich bohaterki były związane. Redakcja „Wysokich Obcasów” pragnie pokazać, że każdy region Polski ma swoją „Kobietę na murze” i zachęcić turystów z całego świata, by poznali Polskę przez pryzmat inspirujących kobiet oraz odkryli piękno regionów, z którymi były związane.

W Katowicach powstanie malowidło z wizerunkiem Jolanty Wadowskiej-Król – lekarki, która w latach 70. ratowała setki dzieci chore na ołowicę z Katowic-Szopienic. Odważna i bezkompromisowa w dążeniu do prawdy, nigdy nie ugięła się pod naciskiem władzy, choć zamknęło jej to drogę do kariery naukowej.

We Wrocławiu namalowany zostanie mural z wizerunkiem Wandy Rutkiewicz – wybitnej polskiej himalaistki, która nie tylko weszła na Mount Everest (jako pierwsza Polka) i na K2 (jako pierwsza kobieta na świecie), ale przede wszystkim inspirowała innych do przekraczania własnych granic, pokazując, że nie ma rzeczy niemożliwych.

Natomiast w Warszawie rozpoczęły się prace nad wizerunkiem Kory – ikony wolności, wyjątkowej artystki, piosenkarki, autorki tekstów, której odwaga nie kończyła na scenie. Nie tylko zmieniła ona oblicze polskiego świata muzyki rockowej, ale pokazała że warto walczyć o to, co ważne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Motywem przewodnim całej akcji jest hasło „Wysokich Obcasów”: Kobiety wiedzą, co robią, które pojawi się na wszystkich muralach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zależy nam, by przypominać historie niezwykłych kobiet i oddać im hołd, ale przede wszystkim pragniemy inspirować kobiety, by odważyły się zmieniać swoją rzeczywistość i by nie traktowały płci jako ograniczenie tylko atut – mówi Monika Summer-Brason, dyrektor marketingu magazynów „Gazety Wyborczej”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Wysokie Obcasy” do współpracy zaprosiły znanych artystów, którzy zaprojektowali murale: we Wrocławiu – Martę Frej, w Katowicach – Andrzeja Wieteszkę, a w Warszawie – Bruno Althamera. Za wykonanie malowideł odpowiada RedSheels, kobieca interaktywna agencja outdoorowa, specjalizująca się w produkcjach muralowych.

Partnerami akcji „Kobiety na mury” są Bank BGŻ BNP Paribas, agencja Red Sheels, miasta: Katowice, Wrocław i Warszawa, a także Greinplast, Q Hotel Plus Katowice oraz hotel HP Park Plaza Wrocław.

28 listopada o godzinie 10:30 w Katowicach odsłonięto mural z wizerunkiem Jolanty Wadowskiej-Król.

PS

We wrześniu br. ruszyła kampania Banku BGŻ BNP Paribas „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”, która zapowiadała, że wkrótce na kartach płatniczych Banku pojawi się wizerunek kobiety lub element symbolizujący jej rolę i odpowiedzialność, jaką pełni w społeczeństwie. Teraz projekt wchodzi w życie.

PS2

Google nawiązał współpracę z Rosie Rios, 43. Skarbnikiem Stanów Zjednoczonych, by za pomocą aplikacji Notable Women z wykorzystaniem Augmented Reality, wpływowe i godne uwagi kobiety znalazły się na amerykańskich banknotach.

PS3

Kobiety stały często w cieniu mężczyzn, a ich działania i sukcesy nie zostały wymienione. Marka Stabilo Boss w kampanii „Highlight the Remarkable” zwraca uwagę na niezwykłe kobiety i ich historie.

PS4

W związku z premierą nowego serialu „Chilling Adventures of Sabrina” w Polsce, Neftlix przygotował kampanię promocyjną „Poczet polskich Wiedźm”, w której pokazano odważne i świadome swojej wartości Polki.