„Wysokie Obcasy” postanowiły stworzyć niezwykły szlak murali portretujących wyjątkowe kobiety, które zmieniły historię regionu, Polski, a nawet świata. W tym roku murale pojawią się w trzech miastach Polski, z którymi ich bohaterki były związane. Redakcja „Wysokich Obcasów” pragnie pokazać, że każdy region Polski ma swoją „Kobietę na murze” i zachęcić turystów z całego świata, by poznali Polskę przez pryzmat inspirujących kobiet oraz odkryli piękno regionów, z którymi były związane.
W Katowicach powstanie malowidło z wizerunkiem Jolanty Wadowskiej-Król – lekarki, która w latach 70. ratowała setki dzieci chore na ołowicę z Katowic-Szopienic. Odważna i bezkompromisowa w dążeniu do prawdy, nigdy nie ugięła się pod naciskiem władzy, choć zamknęło jej to drogę do kariery naukowej.
Zobacz również
We Wrocławiu namalowany zostanie mural z wizerunkiem Wandy Rutkiewicz – wybitnej polskiej himalaistki, która nie tylko weszła na Mount Everest (jako pierwsza Polka) i na K2 (jako pierwsza kobieta na świecie), ale przede wszystkim inspirowała innych do przekraczania własnych granic, pokazując, że nie ma rzeczy niemożliwych.
Natomiast w Warszawie rozpoczęły się prace nad wizerunkiem Kory – ikony wolności, wyjątkowej artystki, piosenkarki, autorki tekstów, której odwaga nie kończyła na scenie. Nie tylko zmieniła ona oblicze polskiego świata muzyki rockowej, ale pokazała że warto walczyć o to, co ważne.
Motywem przewodnim całej akcji jest hasło „Wysokich Obcasów”: Kobiety wiedzą, co robią, które pojawi się na wszystkich muralach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zależy nam, by przypominać historie niezwykłych kobiet i oddać im hołd, ale przede wszystkim pragniemy inspirować kobiety, by odważyły się zmieniać swoją rzeczywistość i by nie traktowały płci jako ograniczenie tylko atut – mówi Monika Summer-Brason, dyrektor marketingu magazynów „Gazety Wyborczej”.
„Wysokie Obcasy” do współpracy zaprosiły znanych artystów, którzy zaprojektowali murale: we Wrocławiu – Martę Frej, w Katowicach – Andrzeja Wieteszkę, a w Warszawie – Bruno Althamera. Za wykonanie malowideł odpowiada RedSheels, kobieca interaktywna agencja outdoorowa, specjalizująca się w produkcjach muralowych.
Partnerami akcji „Kobiety na mury” są Bank BGŻ BNP Paribas, agencja Red Sheels, miasta: Katowice, Wrocław i Warszawa, a także Greinplast, Q Hotel Plus Katowice oraz hotel HP Park Plaza Wrocław.
28 listopada o godzinie 10:30 w Katowicach odsłonięto mural z wizerunkiem Jolanty Wadowskiej-Król.
PS
We wrześniu br. ruszyła kampania Banku BGŻ BNP Paribas „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”, która zapowiadała, że wkrótce na kartach płatniczych Banku pojawi się wizerunek kobiety lub element symbolizujący jej rolę i odpowiedzialność, jaką pełni w społeczeństwie. Teraz projekt wchodzi w życie.
PS2
Google nawiązał współpracę z Rosie Rios, 43. Skarbnikiem Stanów Zjednoczonych, by za pomocą aplikacji Notable Women z wykorzystaniem Augmented Reality, wpływowe i godne uwagi kobiety znalazły się na amerykańskich banknotach.
PS3
Kobiety stały często w cieniu mężczyzn, a ich działania i sukcesy nie zostały wymienione. Marka Stabilo Boss w kampanii „Highlight the Remarkable” zwraca uwagę na niezwykłe kobiety i ich historie.
PS4
W związku z premierą nowego serialu „Chilling Adventures of Sabrina” w Polsce, Neftlix przygotował kampanię promocyjną „Poczet polskich Wiedźm”, w której pokazano odważne i świadome swojej wartości Polki.