W ramach corocznych działań CSR-owych (Social Impact), grupa dentsu stawia na edukację młodych ludzi w zakresie umiejętności digitalowych, niezbędnych we współczesnej gospodarce cyfrowej. Już po raz drugi, we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, odbył się program The Code, w ramach którego pracownicy przeprowadzili z młodzieżą licealną cykl zajęć dotyczących reklamy.
Autorski program The Code, nastawiony na edukację młodzieży w zakresie umiejętności digitalowych, prowadzony jest w polskim oddziale dentsu od 2 lat, a w całej grupie – od kilku lat. Pracownicy prowadzą lekcje z uczniami z wybranych liceów, wprowadzając ich w świat reklamy i komunikacji oraz w nową, cyfrową rzeczywistość. Zajęcia prowadzone są we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Zobacz również
W drugiej odsłonie programu The Code, która trwała od listopada 2020 roku do stycznia 2021 roku, odbyło się 21 lekcji. Zajęcia prowadzone były przez ekspertów dentsu całkowicie zdalnie. Uczestniczyło w nich aż 433 uczniów z liceów z całej Polski. W finale akcji nagradzano najbardziej zaangażowanych uczniów – na najlepszych czekają pogłębione e-warsztaty ze specjalistami dentsu, m.in. z kreatywnego myślenia, kulis pracy w agencji reklamowej, nowych technologii czy pracy w social mediach. Każdy uczeń zapisuje się na jeden wybrany, interesujący dla niego temat. Zajęcia The Code organizowane były w ramach programu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości pt. „Otwarta firma”. W minionej edycji tego programu wzięło udział 17 453 uczniów, 183 szkoły oraz 670 firm i instytucji z całej Polski.
Podczas zdalnych lekcji wszyscy uczniowie pracowali na tym samym materiale – symulacji prawdziwego briefu reklamowego. Podczas spotkania dyskutowano o tym, na czym polega praca w agencji komunikacji, czym jest reklama wraz z przykładami oraz prowadzący wraz z uczniami zastanawiali się, jak stworzyć pomysłową i przyciągającą kampanię reklamową. Oceniając przebieg zajęć, uczniowie najbardziej doceniali w nich rozwijanie ich kreatywności, możliwość samodzielnego wymyślania kampanii reklamowych oraz poznania procesu powstawania spotów – od samego początku aż do końca.
– Wszystkie zajęcia realizowaliśmy zdalnie, co wymagało nowego podejścia do organizacji, a także przekazu treści, doskonałych umiejętności komunikacyjnych i odwagi ze strony wolontariuszy. Zajęcia prowadzone przez pracowników dentsu Polska zyskały ogromne uznanie wśród uczniów i nauczycieli, ze względu na atrakcyjne treści oraz angażującą formę. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym – mówi Joanna Andrzejewska, wiceprezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jak przyznają wolontariusze – pracownicy dentsu, inicjatywa była dla nich okazją do realnego wsparcia młodzieży w pierwszych decyzjach dotyczących kariery, rozwoju w środowisku cyfrowym, ale miała także pozytywny wpływ na samych prowadzących:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dla mnie to było pierwsze doświadczenie w ramach wolontariatu i na pewno nie ostatnie. W przypadku The Code zależało mi na przekazaniu dobrej energii, która wiąże się z tym, że reklama może być ciekawa, media są świetnym narzędziem realizującym cele biznesowe, a codzienna praca w agencji jest ekscytująca. Za nami edycja prowadzona zdalnie, w której według mnie największym wyzwaniem było zaangażowanie uczniów we wspólną pracę. Myślę, że to się udało dzięki luźnej atmosferze oraz wsłuchaniu się w potrzeby uczestników. Ogromnie się cieszę, że mogłam wziąć udział w tym programie i podzielić się swoim doświadczeniem zawodowym, a także podejściem do pracy – powiedziała Patrycja Kościołowska, digital strategy manager, iProspect (dentsu Polska)
– Program dał mi możliwość wymiany pewnych doświadczeń i energii. Z jednej strony, to ja występowałam w roli trenera i przekazywałam swoje umiejętności uczniom oraz zapraszałam ich do działania. Z drugiej – mogłam poznać przez to ich punkt widzenia, poszerzyć swój własny ogląd i zwyczajnie zobaczyć, jak wygląda świat po drugiej stronie – świat nie twórców treści kreatywnych, ale ich odbiorców. Bardzo dobrze działało mi się w tej roli, a ta podróż w stronę poszerzenia horyzontów dała mi bardzo dużo radości. Stres pojawił się jak zawsze, zdalna formuła również dołożyła trochę wyzwań, ale czuję, że warto było się z nimi zmierzyć – mówi Sylwia Dec, senior content creative, Isobar (dentsu Polska).
Tegoroczna odsłona The Code to również trzy webinary dla młodych przedsiębiorców, dotyczące wykorzystania social mediów w działaniach biznesowych. Materiał został umieszczony na platformie edukacyjnej programu „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. Latem pracownicy dentsu angażowali się także w prace jury w ramach Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK.
– Kolejna odsłona programu The Code planowana jest w dentsu na jesień br. Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację musimy być gotowi na różne opcje, ale w planach mamy przeprowadzenie „RISE-UP CHALLENGE”, który w formule online sprawdził się już w kilku krajach, m.in. Bułgarii czy Wielkiej Brytanii. Nagrodą dla zwycięskiego zespołu będzie wykorzystanie pomysłów młodzieży w realnej kampanii jednego z klientów dentsu. Mam nadzieję, że również w tym roku nowoczesna forma oraz dostosowana do młodzieży treść i dynamika zajęć sprawią olbrzymią satysfakcję zarówno uczniom, wolontariuszom, jak i organizatorom – mówi Jadwiga Jadziewicz, CSR manager dentsu Polska.