Kolejni influencerzy tracą współprace. Bank Millenium rezygnuje z umowy z Gimperem

Kolejni influencerzy tracą współprace. Bank Millenium rezygnuje z umowy z Gimperem
Afera Pandora Gate sprawiła, że internauci są bardziej czujni niż zwykle. Kolejny raz doszło do tego, że odnaleziono archiwalne materiały, w których żartowano z nadużyć seksualnych wobec dzieci. Tym razem chodzi o Gimpera, znanego polskiego twórcę wideo.
O autorze
2 min czytania 2023-10-13

fot. screen YouTube

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, przypuszcza się, że wideo, na którym twórca żartuje z nadużyć seksualnych wobec dzieci to wynik akcji podjętej przez użytkowników znanego serwisu Wykop. W środę (11 października br.), w jednym we wpisów na stronie, pojawił się post zawierający wzór wiadomości do banku oraz zestaw materiałów budzących wątpliwości społeczności internetowej. Były to przede wszystkim nagrania, na których Gimper rapuje. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że tekst piosenki brzmi: „Kocham Cię ziomuś za to co mu robisz. Czy możesz go jeszcze głębiej włożyć? Wkładaj do dupy Miszorowi. Niech mały dowie się co to jest dorosłe życie. Wkładaj go do wora. Wkładaj Miszora”. Dodajmy, że Miszor to pseudonim syna Rocka, jednego z youtuberów.

Komunikaty, które użytkownicy portalu Wykop polecali przesyłać do Banku Millenium brzmiały: „Tomasz Działowy „Gimper” znany jest w sieci z kontrowersyjnych filmów o treściach patologicznych, pedofilskich a także obrażających religię i śmiech z samobójstw dzieci w szkołach. Czy wasz bank utożsamia się z skandalicznymi i patologicznymi wartościami „Gimpera” prezentowanymi w sieci?”.

To koniec współpracy?

Do redakcji portalu wirtualnemedia.pl spłynęło oświadczenie od Banku Millenium.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Prowadzimy szerokie działania reklamowe w różnych kanałach, współpracujemy w tym zakresie z różnymi podmiotami zewnętrznymi, w tym z agencjami influencerskimi. Natychmiast po uzyskaniu informacji o oburzających materiałach z przeszłości jednego z influencerów zakończyliśmy współpracę. Rozszerzyliśmy i wzmocniliśmy działania związane z weryfikacją treści oraz podmiotów reklamowych. Nie tolerujemy zachowań, które w jakikolwiek sposób naruszają normy społeczne, zasady etyczne oraz szacunek do drugiego człowieka – podało biuro prasowe Banku Millenium.

Gimper również odniósł się do zaistniałej sytuacji. W związku z tym, opublikował krótkie wyjaśnienie na swoim profilu w serwisie X. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niestety, rzeczy sprzed 10 lat za które już wielokrotnie publicznie przepraszałem przy aktualnych nastrojach panujących wśród marek mogą prowadzić do tego typu decyzji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Temat z Rockiem mam już dawno wyjaśniony, przepraszałem go prosto w oczy 10 LAT TEMU i dla niego to jest… — Tomasz „Gimper” Działowy (@t_dzialowy) October 11, 2023

PS Lipton zrywa współpracę z Kanałem Sportowym. Jest nowe oświadczenie

Marka znana z produkcji herbaty przekazała w niedzielę informację, że nie będzie już współpracowała z Kanałem Sportowym.

PS2 Tarczyński nie zakończy współpracy z PZPN w trybie natychmiastowym. Umowa obowiązuje do 2024 roku

Po tym, jak na ostatni mecz biało-czerwonych w Mołdawii zaproszono Mirosława Stasiaka, sponsorzy zaczęli wycofywać się ze współpracy z PZPN. Tarczyński chciał rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym. Okazało się to jednak niemożliwe.