Pozytywne emocje
Nowe czasy wymagają od Nas zmiany codziennych nawyków. Nie ma już czasu na rozmyślanie o tym co można zrobić, trzeba działać. Po mimo doświadczania zmian klimatycznych i coraz większej świadomości ludzi i wiedzy na temat klimatu – nadal kupujemy za dużo. Akcja społeczna #juzwszystkomam ma na celu zwrócenie naszej uwagi na rzeczy, które już posiadamy, które są dla nas niezwykle ważne w kontekście tego, ile tak naprawdę dla nas znaczą. Ta refleksja pozwoli nam na nowo odkryć magię wyjątkowych rzeczy, zabrać nas do zapomnianych chwil, ale przede wszystkim uświadomić nam, że to co dla nas ważne – już mamy. To najlepsza lekcja jaką możemy sobie zafundować właśnie w Black Friday.
– Ta akcja jest dla Nas niezwykle ważne, rok temu pokazała nam, że warto działać, ale przede wszystkim, że takie inicjatywy są naprawdę potrzebne. Jeśli dzięki naszym działaniom chociaż kilka osób zdecyduje się na świadome nabywanie rzeczy lub zrezygnuje tego dnia z zakupów, bo uzna, że wcale właściwie tej rzeczy nie potrzebuje – to można powiedzieć, że było warto. Oczywiście znajdą się tacy, którzy powiedzą – eh to za mało. My tak nie uważamy, wierzymy, że każde działanie się liczy i każda mała zmiana może być początkiem czegoś wielkiego. – dodaje Anna Domin pomysłodawczyni projektu, współwłaścicielka Szeptszum.
Zobacz również
Jest nas więcej
Akcję wspierają znakomite osobistości ze świata designu, architektury, muzyki, sztuki i nauki, dla których los naszej planety nie jest obojętny. Duża część z tych osób podpisała się pod projektem rok temu, a ich tegoroczny udział jest jedynie potwierdzeniem i kontynuacją obranej już dawno temu drogi świadomej konsumpcji i wspierania akcji, które mogą coś zmienić. Do akcji przyłączyli się między innymi: Marie-Hélène Fabre Faustino – dyrektorka redakcyjna @forum_design, Michał Słodowy – muzyk, członek zespołu Kamp, Areta Szpura – polska aktywistka ekologiczna, Grzegorz Layer – architekt, Marta Niemywska-Grynasz – projektantka, Grynasz Studio,Klara Janicka – architektka APA Wojciechowscy Architekci, Oscar Grąbczewski – architekt, Eliza Sobczuk (pokolenie zero waste); Marcin Szczelina – krytyk i kurator architektury, Bartek Barczyk – fotograf, Krystyna Łuczak-Surówka – historyk i krytyk designu, doktor nauk humanistycznych; Agata Twardoch – architektka, Maciej Szupica – reżyser, producent, polski artysta wideo, grafik; Dominika Zielińska – architektka, propagatorka postawy less waste, Dorota Stępniak – założycielka Fundacji Content Story – kuratorka, felietonistka, edukatorka, Anna Dusza –ilustratorka, Klara Janicka – architektka, Olga Drgas – ekspertka biologii molekularnej, Dorota Dejneka – lingwistka, ekspert religii wschodu, Martynika Kośnica – aktorka, Marta Rudowicz-Drożdż, dziennikarka, Aleksandra Kisiel – dziennikarka działu Uroda WP.pl, Patryk Szwichtenberg – aktor, Katarzyna Księżopolska – redaktor naczelna Magazif.pl , Monika Surowiec – projektantka, Kinga Rajcher – psycholog, Marta Malikowska – aktorka, Ewelina Ulanicka – ekologiczna aktywistka, Barbarą Sołtysińska, założycielka i właścicielka IndaHash, Marta Krupińska – dziennikarka, Paulina Rutkowska-Gauvry, PRG consultancy, expert ds. marketingu i PR Marek modowych i lifestyle, Monika Zajączkowska – projektantka, właścicielka marki Dioxide denim, Lech Moczulski, architekt Mili Młodzi Ludzie, Klaudia Kost – dyrektorka artystyczna w Berlin Metropolitan Area, Paweł Stawiak – programista.
Też możesz dołączyć
To akcja dla każdego. Wystarczy, że na chwilę zatrzymasz rozpędzony dzień, rozejrzysz się wokół siebie i rozpoznasz wokół siebie to, co dla ciebie najcenniejsze, a przed włożeniem kolejnej rzeczy do koszyka z -40% zadasz sobie pytanie, czy naprawdę tego potrzebujesz? A może już masz podobną rzecz? Na koniec możesz pokazać, że popierasz akcję i do niej dołączasz wrzucając zdjęcie z ulubionymi rzeczami na swoje social media z #juzwszystkomam i @szeptszum.
Aby przekonać się do kogo należą wspomnienia zamknięte w rzeczach warto odwiedzić Facebook lub Instagram Szeptszum.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing