Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022
Pierwsze trzy miesiące roku 2022 już za nami, nadszedł czas na krótkie podsumowanie tego, co czeka nas w świecie dostarczalności poczty elektronicznej i bezpieczeństwa komunikacji. Nieważne, czy jesteś marketerem, menedżerem ds. handlu elektronicznego czy informatykiem. Jeśli regularnie zmieniasz swoją strategię marketingową, nie tylko wyprzedzasz konkurencję, ale pokazujesz też swoim klientom, że stawiasz na innowacje i nowoczesne podejście – ten wpis jest dla Ciebie.
Według Statista w 2017 r. dziennie wysyłano i odbierano około 269 miliardów wiadomości, natomiast prognozy wykazują, że w 2022 r. liczba ta osiągnie 333,2 miliarda i będzie stale rosła. Masowa aktywność nadawców spowodowała odpowiednie zmiany po stronie dostawców usług internetowych, którzy w celu oddzielenia wiadomości od SPAMu stworzyli i zaczęli rozwijać bardziej zaawansowane filtry antyspamowe. Dokumenty RFC zostały uaktualnione o dodatkowe specyfikacje techniczne i instrukcje dotyczące poczty elektronicznej, uwierzytelniania nadawców – SPF, DKIM, a ostatnio pojawił się DMARC.
Dziś wysłanie wiadomości e-mail nie jest równoznaczne z dostarczeniem jej do abonenta. Po drodze zachodzi wiele ciekawych procesów, w tym ocena parametryczna – u lokalnych dostawców usług internetowych procesy te są prostsze, czasem wręcz prymitywne, natomiast u globalnych, takich jak Google czy Yahoo – wielowymiarowe i samouczące się. Rzućmy okiem na trzy najgorętsze trendy na rok 2022, które warto wykorzystać w planowanej komunikacji marketingowej.
Standard BIMI
Aby osiągnąć możliwie najwyższy wskaźnik dostarczalności wiadomości Email, nie można już dłużej unikać BIMI ( Brand Indicators for Message Identification). Jego wdrożenie pozwoli istotnie ograniczyć możliwość podszywania się pod domenę, dodatkowo prawidłowo uwierzytelniona wiadomość za pomocą SPF, DKIM i DMARC będzie się wyróżniać na skrzynkach odbiorczych. – obok nazwy nadawcy pojawi się certyfikowane logo marki. Działania phishingowe stają się obecnie coraz bardziej wyrafinowane. Kilka lat temu mówiło się, że wiadomość wysłaną przez cyberprzestępców zidentyfikować można poprzez wykorzystanie uszkodzonego kodu HTML czy różnych rozmiarów i kolorów fontów. Obecnie wiadomości phishingowe naśladują wiadomości wysyłane przez renomowane marki, wykorzystując ich grafikę i przekierowując na podobne lecz fałszywe strony internetowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W lipcu 2021 r. Google ogłosiło zakończenie testów, tym samym dołączając do innych dostawców wspierających BIMI. Dzięki temu coraz więcej firm wdrożyło ten standard dla swoich domen wysyłających. Standard BIMI działa dla wszystkich rodzajów komunikacji, więc nie ma znaczenia, czy używasz domeny do przesyłania wiadomości transakcyjnych czy marketingowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaimplementowanie BIMI może wydać się procesem czasochłonnym i skomplikowanym, warto więc skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów – np. EmailLabs™, którzy przeprowadzą przez każdy etap jego wdrożenia.
Jeszcze większy nacisk na prywatność użytkowników
Jesienią 2021 roku firma Apple wprowadziła w iOS15 nową zasadę ochrony prywatności, która uniemożliwia śledzenie otwarć wiadomości użytkowników Apple Mail.
O wszystkich korzyściach gwarantowanych przez nową funkcjonalność przeczytacie – TUTAJ.
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), które do tej pory dominowały wśród marketerów, tracą na wartości, jeśli chodzi o analizę zachowań subskrybentów i segmentację baz mailingowych. Mimo tego, że oddzielne rejestrowanie e-maili wysyłanych przez serwery proxy Apple Mail pozwala na opracowane częściowych statystyk i ocenę otwarć opartych na użytkownikach innych systemów pocztowych, powinniśmy być przygotowani na to, że również kolejni providerzy będą w niedalekiej przyszłości ograniczać dostęp do wrażliwych danych.
Dynamiczny content czyli interaktywne doświadczenia dzięki AMP
AMP (Accelerated Mobile Pages) to technologia, umożliwiająca osadzanie interaktywnych elementów bezpośrednio w wiadomości e-mail, co zapewnia dynamiczną interakcję odbiorcy z treścią. Obecnie wyłącznie klienci poczty Gmail, Mail.ru i Yahoo mogą odbierać maile z taką zawartością, jednak przewiduje się, że w niedalekiej przyszłości wiele innych dostawców poczty elektronicznej będzie wspierać taki rodzaj technologii.
Technologia AMP pozwala na dodanie do kreacji takich elementów jak: karuzele, GIFy, przyciski potwierdzające zapis do newslettera, potwierdzenie zakupu, CTA służące dodaniu opinii czy chociażby wystawieniu oceny.
Różnica między zwykłymi, statycznymi mailami a tymi z AMP polega na tym, że akcje można wykonać bezpośrednio w wiadomościach, bez konieczności przekierowania do aplikacji mobilnej czy przeglądarki.
Podsumowanie
Rok 2022 będzie stał pod znakiem wykorzystania technologii na swoją korzyść, autoryzacji nadawców, uszczelnienia zabezpieczeń, walki z phishingiem, hiperpersonalizacji oraz treści generowanych przez użytkowników.
Zwracaj szczególną uwagę na pojawiające się nowinki i innowacje, które mogą pomóc wyróżnić się wiadomościom w skrzynce odbiorczej. Pamiętaj o dokładnym testowaniu każdego z wprowadzonych rozwiązań.
Autorka:
Aleksandra Duło
marketing specialist EmailLabs
Profesjonalistka z różnorodnym doświadczeniem w marketingu, z pasją do odkrywania nowych, kreatywnych sposobów zachwycania klientów, budowania lojalności i wzmacniania biznesu. Ponad 7 lat doświadczenia w komunikacji, projektowaniu graficznym, public i community relations czy performance.
E-mail marketing pojawił się w moim przypadku jako nowe wyzwanie. Różnorodność związanych z nim zadań wydała mi się bardzo ciekawa. Z jednej strony patrzy się na liczby, z drugiej trzeba się wykazać kreatywnością, by te liczby przekuwać w zoptymalizowane kampanie.
Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022
Artykuł powstał we współpracy z EmailLabs.