Współczesne matki nie chcą już być postrzegane jako perfekcyjne strażniczki domowego ogniska. Mało tego – niezależnie od szerokości geograficznej, stereotypów i presji społecznych – aż 65% z nich uważa, że ktoś taki jak „super mama” po prostu nie istnieje, a już na pewno same nie chcą występować w tej roli – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup komentując wyniki światowego badania McCann Truth Central „Cała prawda o współczesnych mamach”.
Ponad 61% matek na świecie chciałoby mieć ze swoimi dziećmi relacje partnerskie. W porównaniu do przeszłości – kiedy rodzice nie mieli wyjścia i zawsze musieli świecić przykładem, dla współczesnych matek główną wartością jest autentyczność. To dlatego zależy im, by dzieci widziały w nich zarówno dobre, jak i złe cechy, a 71% nie miałoby problemu z przyznaniem się przed dzieckiem do błędów, które popełnia – dodaje Wojciech Borowski.
Zobacz również
Największą nagrodą dla współczesnej mamy będzie nazwanie jej przez własne dziecko: kumplem, osobą: cierpliwą, wspierającą i pozwalającą na bycie odpowiedzialnym. Równocześnie aż 65% zbadanych przez McCann Truth Central matek na świecie nie zgadza się z byciem super-mamą zrobi wszystko, żeby nie grać takiej roli.
Równocześnie matki mają poczucie, że mimo zmian społecznych i bardziej otwartego podejścia do macierzyństwa, ciągle jest na nie wywierana presja, by godzić życie rodzinne, pracę i własne zainteresowania. Twierdzi tak 63% matek na świecie. Niezależnie jednak od tej presji, aż 69% badanych matek, uważa siebie za „bardzo dobre” albo „dobre” matki.
Najważniejszymi wartościami, którymi współczesne matki kierują się przy wychowywaniu swoich dzieci są, podobnie jak przed laty: mądrość, szacunek i uczciwość. Zależy im także, żeby ich dzieci potrafiły odróżniać dobro od zła.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
73% matek uważa, że we właściwym wychowywaniu dziecka pomaga im ich własny instynkt. Co ciekawe 67% z nich twierdzi, że to nowoczesne technologie pozwalają im być lepszymi matkami (na rynkach rozwijających się, takich jak Chiny i Indie – przekracza to 90%). W krajach azjatyckich aż 49% matek prędzej oddałoby swoją obrączkę niż zrezygnowało z korzystania z urządzeń mobilnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O Badaniu
Badanie ilościowe (ankieta internetowa) zostało przeprowadzone na zlecenie McCann Truth Central, komórki badawczej McCann Worldgroup, na reprezentatywnej, światowej próbie 6800 matek z Wielkiej Brytanii, USA, Włoch, Brazylii, Indii i Meksyku. Dodatkowo przeprowadzono 40 grup fokusowych na ww. wymienionych rynkach oraz Indonezji, Malezji, Peru, na Tajwanie, Singapurze i w Tajlandii.