VideoTarget to platforma zrzeszająca twórców internetowych. Gwarantuje im opiekę w zakresie optymalizacji kanału, wsparcia w komunikacji social media, działań performance zarówno na kanale Youtube, jak i w serwisach VOD. Głównym jednak zadaniem videoTarget jest łączenie vlogerów z markami. Platforma została uruchomiona przez agencję Mr Target specjalizującą się w prowadzeniu kampanii marketingu efektywnościowego online. Jak podkreślają założyciele nowej platformy, chcą wykorzystać swój know-how i doświadczenie we współpracy z domami mediowymi, agencjami reklamowymi i klientami bezpośrednimi aby stworzyć platformę, która będzie oferowała kompleksową obsługę marek. Co to oznacza w praktyce?
– Gwarantujemy naszym klientom przeprowadzanie wielokanałowych kampanii dla marek online – tłumaczy Jarosław Nowak, dyr. zarządzający Mr Target. – Oprócz standardowych wizerunkowych kampanii na vlogach tj. lokowanie marki w materiale video, dedykowane odcinki, oferujemy działania marketingu efektywnościowego, a więc retargeting, mailing, linkowanie, dzięki którym świadczymy kompleksową obsługę kampanii dla marek – dodaje. Dodatkowo videoTarget zapewnia unikalną formę reklamy dla marek w postaci kategoryzacji. Vlogerzy są podzieleni na poszczególne grupy: styl, uroda, zdrowie, rozrywka. Każda kategoria skupia grupę vlogerów, do których platforma może skierować reklamę True View – reklamę emitowaną przed właściwym materiałem video lub banner na stronie twórcy. Rozwiązanie to sprawia, że przekaz trafia do ściśle określonej grupy odbiorców.
Zobacz również
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
-
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Dzięki wykorzystaniu dedykowanych, zaawansowanych narzędzi analitycznych jak MUSE, videoTarget jest w stanie na bieżąco analizować każdy aspekt współpracy z twórcą tzn. zasięg, interakcje, sentyment, bounce rate oraz wszystkie wskaźniki efektywności kampanii.
Platforma działa od czterech tygodni i ma już w swoim portfolio znanych youtuberów. Czy videoTarget ma szansę powalczyć z LifeTubem? – To na pewno bardzo interesujące rozwiązanie zarówno dla reklamodawców, jak i dla twórców video – komentuje vloger Matt Olech, który już zdecydował się na współpracę z videoTarget. – W ramach współpracy twórcy nie ponoszą opłat za obsługę i optymalizację kanału i nie podpisują umów na wyłączność – dodaje. – Co więcej, minimalny próg rozpoczęcia współpracy z videoTarget to zaledwie 500 subskrybentów. To ważna informacja zwłaszcza dla początkujących twórców – podkreśla Olech. Właściciel platformy nie chce ujawnić z kim prowadzi rozmowy o współpracy, zdradza jedynie, że oficjalnie może poinformować o współpracy z kanałem Porady Serafina.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas