W sieci pojawił się nieco ponad minutowy filmik zrealizowany przez przedstawicieli duńskiej telewizji. Na współpracę zdecydowali się pracownicy dwóch największych tamtejszych kanałów: TV 2 Denmark i Danish Broadcast Corporation (DR). Wideo jest sposobem na powiedzenie głośno o tym, co Facebook robi od dawna. Mowa o bezprawnym wykorzystywaniu wizerunków duńskich dziennikarzy w celu stworzenia fałszywych reklam, których celem jest wyłudzenie pieniędzy od Duńczyków.
Autorzy nagrania zwracają się w nim bezpośrednio do Facebooka, wzywając przedstawicieli Meta do odpowiedzi na stawiane oskarżenia. Słyszymy m.in., że: „warto udostępnić film w formacie, który może dotrzeć do szerszego grona odbiorców – także na poziomie międzynarodowym. Fałszywe treści, które obejmują nadużycia, oszustwa i wykorzystywanie, to nie tylko problem Danii. Dotyczy on całego świata, bo ludzie zaczynają wątpić, komu mogą zaufać. A więc, droga Meta. Twoje platformy. Twoja odpowiedzialność”.
Zobacz również
Wideo jako list otwarty
Co ciekawe, duński film pełni funkcję listu otwartego z bezpośrednim przesłaniem do Facebooka: „Zgłoś się i odpowiedz na krytykę”. Warto zauważyć, że przed jego publikacją zarówno TV 2, jak i DR próbowały nawiązać dialog z Metą na temat fałszywych treści, które pojawiają się przede wszystkim na Facebooku. Jednak bez powodzenia. Sukcesu nie przyniósł również tradycyjny list otwarty skierowany do przedstawicieli Meta. Dopiero video wywołało prawdziwe poruszenie wśród internautów w Danii i nie tylko.
Zdjęcie główne: LinkedIn
PS #NMInsights: Badania Krajowego Instytutu Mediów nad fake newsami [RAPORT]
Krajowy Instytut Mediów przeprowadził badanie dotyczące zjawiska fake newsów. Na jego podstawie powstał raport, w którego treści można znaleźć m.in. informacje o nasilającej się fali fake newsów, działaniach podjętych przez KRRiT na rzecz przeciwdziałania tej sytuacji, a także wpływie fake newsów na rynek mediów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS2 Meta będzie oznaczać treści wygenerowane przez AI na Instagramie, Facebooku i Threads
W nadchodzących miesiącach Meta zacznie oznaczać obrazy i zdjęcia publikowane na Facebooku, Instagramie i Threads, jeśli wykryje, że treści zostały wygenerowane przez AI.
Słuchaj podcastu NowyMarketing