Konkurs Chopinowski w przestrzeni wirtualnej

17. edycja Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina jest wyjątkowa pod względem dostępności dla szerokiego grona odbiorców. Organizator, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, postawił na przestrzeń wirtualną i udostępni materiały w aplikacji mobilnej i smart TV.
O autorze
1 min czytania 2015-04-17

Konkurs Chopinowski jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. O możliwość występu w Warszawie stara się przy każdej edycji kilkaset młodych pianistów z całego świata. Finał, w którym gra zaledwie 10 pianistów, ogląda w Filharmonii Narodowej w Warszawie niewiele ponad 1000 melomanów. Tegoroczna edycja będzie jednak dostępna dla wszystkich. NIFC stawia bowiem na przestrzeń wirtualną i ogromny pakiet materiałów, włącznie z transmisjami na żywo, udostępni w aplikacji mobilnej i smart TV.

„Zależy nam, żeby Chopinem zainteresować nie tylko melomanów, ale też tych, którzy na co dzień nie słuchają muzyki klasycznej. Chcemy by aplikacja mobilna pozwoliła im poczuć konkursowe emocje i uczestniczyć w wydarzeniu, którego zazdroszczą nam melomani na całym świecie. Konkurs Chopinowski to marka, z której wszyscy powinniśmy być dumni” – komentuje Agata Kwiecińska, rzecznik prasowy Konkursu.

Aplikacja Chopin Competition da użytkownikom dostęp do wszystkich przesłuchań 17. Konkursu Chopinowskiego. Pozwoli obejrzeć je w standardzie Full HD na urządzeniach mobilnych (systemy iOS i Android), smart TV oraz w klasycznych przeglądarkach internetowych. Po transmisji na żywo każdy z występów w przeciągu kilku godzin zostanie udostępniony w aplikacji w trybie Video on Demand. Pozwoli to użytkownikom wracać do ulubionych wykonań w dowolnej chwili na dowolnym urządzeniu. Jakość udostępnionych nagrań będzie bardzo wysoka – po raz pierwszy na urządzeniach mobilnych można będzie wysłuchać koncertów w jakości dźwięku 24b/s.

Ponadto, aplikacja będzie zawierać szczegółowe, na bieżąco uaktualniane, kalendarium występów i kompendium wiedzy o jurorach, uczestnikach, a także o wykonywanych kompozycjach Chopina. Dodatkowo, historię Konkursu od 1927 r. zilustrują archiwalne, często unikatowe fotografie, nagrania i filmy. Dzięki zintegrowaniu z mediami społecznościowymi aplikacja Chopin Competition stanie się też forum dyskusji o Konkursie i jego przebiegu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Konkurs Chopinowski to impreza rangi światowej, dlatego aplikacja jest stworzona w dwóch językach (polskim i angielskim). Będzie ją można pobrać z każdego miejsca na świecie. Za jej produkcję odpowiada polski software house Infor IT Sp.z o.o., który ma już na koncie kilka produkcji dla polskich instytucji kulturalnych. 

Linki do aplikacji:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Android

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

iOS