1. W marketingu najważniejsze jest…
Pamiętać, po co i do kogo kierujemy wiadomość. Nawet najlepsza i najdroższa kampania niewiele jest warta, jeżeli nie zostanie zrozumiana albo nie rozwiązuje problemu adresata.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Ostatnio zdecydowanie stworzenie nowej marki premium Sam Cook. Prawie rok pracy od kompletnych podstaw: koncepcji, filozofii, story, nazwy, logotypu, opakowań, produktów do prezentacji kompletnego i pełnego „dzieła”. Oczywiście pracował na to cały zespół, który wykonał bardzo ciężką i konsekwentną robotę, ale jestem osobiście emocjonalnie związany z Sam Cookiem (www.samcook.eu).
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Wprowadzenie nowej marki odkurzaczy – BORA. Bardzo ważna i silnie obsadzona kategoria w branży małego AGD. Konkurencja w postaci międzynarodowych koncernów, walcząca o każde miejsce na półce. I my z całkiem nowym odkurzaczem, nie istniejący w ogóle w kategorii odkurzaczy. Podstawy strategii zostały wtedy oparte w całości na consumer insight (wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że tak się to nazywa 🙂 i prosto zakomunikowane konsumentom. Do tego doszła odpowiednia polityka handlowa, system motywacyjny i product marketing. Zadziałało!
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Chyba właśnie BORA. Pomimo bardzo trudnego postawionego zadania udało się odnieść sukces zarówno wizerunkowy, jak i sprzedażowy. Rozpoznawalność odkurzaczy BORA dorównywała wiodącym markom międzynarodowym, a wyniki sprzedaży uplasowały odkurzacze MPM na miejscu lidera kategorii. Kampania nie była wysokobudżetowa, ale projekt obejmował całościowo poza marketingowe elementy wprowadzania urządzeń na rynek, takie jak: polityka handlowa, system motywacyjny, product management etc. Stąd jeszcze większa satysfakcja z sukcesu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…
Allegro kampania „Czego szukasz”(2016). Kreacja bardzo odważnie przetarła wtedy kierunek silnych emocji, zdecydowanie przeważających nad eksponowaniem samego produktu, czy usługi. Budowanie silnych, emocjonalnych i długofalowych relacji z klientem zostało zdecydowanie wysunięte na pierwszy plan. Dziś wszyscy mówimy o ogromnej roli emocji w działaniach marketingowych!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
CX (customer experience). W całej masie nowych pojawiających się narzędzi online, które wchłaniane są bez ograniczeń przez reklamodawców, często wydaje nam się, że im więcej, tym lepiej. Otóż czas zatrzymać się na chwilę i wrócić bezpośrednio do konsumenta, który szybko uczy się co dla niego dobre, przyjazne, a co nie. To on jest najważniejszy w całym procesie, a żeby do niego dotrzeć, trzeba poznać i zrozumieć. Inaczej nasze działania będą tylko ładnie wyglądały w statystykach.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Nie ma totalnie przereklamowanych, są raczej źle dobrane.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Można długo wymieniać: właściwe kompetencje, zaufanie, profesjonalizm, terminowość itd., ale z perspektywy doświadczenia powiem: relacje interpersonalne, czyli tzw. chemia. Marketing trzeba traktować jak swego rodzaju sztukę, a piękne rzeczy powstają tylko w dobrym towarzystwie i atmosferze.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Życia. Im bliżej realnego świata, ludzi i ich problemów, radości, pytań, wahań i potrzeb, tym bardziej prawdziwie, przystępnie i wiarygodnie. W dzisiejszych czasach „prawdziwość” zyskuje znowu na wartości.
10. Moja kampania marzeń…
Każda kolejna jest ciekawsza albo inna niż poprzednie. Stąd wynika piękno marketingu, za każdym razem tworzysz coś nowego, unikalnego. Myślę, że kampanię moich marzeń będę mógł określić dopiero po jej realizacji.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Niektórzy twierdzą, że marketingu można się nauczyć, jak wszystkiego. Natomiast zawsze lepszym pływakiem będzie ten, kto kocha wodę, niż ten, który przeczytał wszystkie książki o pływaniu.
O rozmówcy:
Konrad Krasnodębski
Dyrektor Marketingu MPM agd S.A.
Na co dzień zajmuje się kreowaniem nowych marek i tworzeniem strategii marketingowych w segmencie AGD. W swojej pracy nad kompleksowym podejściem do product management wykorzystuje wieloletnie doświadczenie w marketingu. Doskonale wie o co chodzi w handlu, którego biegłość na wysokim poziomie opanował pracując w dużych korporacjach. Kreuje koncepcje i realizuje kampanie od podstaw w oparciu o nowoczesne narzędzia i analizy danych. Niezastąpiony w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań. Doskonale czuje i rozumie aktualne trendy.
Swoje zainteresowania zawodowe związane z komunikacją i trade marketingiem umiejętnie dzieli z ukochanym snowboardem, nartami oraz windsurfingiem. Swoimi pasjami potrafi zarazić nie tylko rodzinę, ale także całą rzeszę znajomych i przyjaciół.
MPM to polska firma i marka zmechanizowanego sprzętu AGD z blisko 30-letnią tradycją.