Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Wygraj książkę, w której Bartek Majewski zebrał wnioski pochodzące z rozmów z ponad 3 tys. menedżerów.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Konsumenci XXI wieku coraz bardziej zwracają uwagę na wartości, jakie prezentuje sobą firma“ PayPo podsumowuje 2023 rok

„Konsumenci XXI wieku coraz bardziej zwracają uwagę na wartości, jakie prezentuje sobą firma“ PayPo podsumowuje 2023 rok
Najciekawsze trendy, najlepsze kampanie, najważniejsze sukcesy i największe wyzwania, a także plany na obecny rok - jak to wygląda w PayPo? Przeczytajcie, co powiedziała nam Edyta Szymanowska - Head of Content Marketing marki.
O autorze
4 min czytania 2024-01-19

Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?

W 2023 roku postawiliśmy na nową platformę komunikacyjną „Daj sobie czas”, która idealnie wpisuje się w założenia naszej marki. Oddaje ona główną funkcjonalność naszych usług, czyli klient może dać sobie czas na płatność i zapłacić później, ale nie tylko. Świetnie ukazuje też dodatkowe benefity stojące za PayPo – kupujący daje sobie czas na mądre zakupy, na to, aby sprawdzić zamówienie i zastanowić się, czy mu pasuje. Płacąc z PayPo daje sobie czas również na sprawienie sobie drobnej przyjemności, na radość czy na lepszy zakup. Może odłożyć płatność na później, ale nie odkładać innych spraw, jak wyjście na koncert, czy wypad na krótkie wakacje. Na tej platformie oparliśmy szereg kampanii, zarówno tych digitalowych, jak i outdoorowych. W centrum Warszawy można było zobaczyć nasz mural nawiązujący do hasła „Daj sobie czas”. Dodatkowo PayPo było też głównym partnerem gali Bestsellery Empiku, gdzie zachęcaliśmy odbiorców do tego, że nie ma co odkładać kultury na później – za wszystkie bestsellery można zapłacić za jakiś czas.

Przeprowadziliśmy również ponad 100 kampanii crossowych z naszymi sklepami partnerskimi. W naszych działaniach komunikacyjnych od zawsze szczególnie stawiamy na współpracę ze sklepami, bo zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest budowanie świadomości o naszej usłudze bezpośrednio wśród kupujących. W tym roku zrealizowaliśmy kampanie z takimi markami jak m.in. Modivo, eObuwie, Sinsay, Ania Kruk, Hebe, Wittchen czy HalfPrice. Największym sukcesem naszej marki są przede wszystkim lojalni klienci, którzy, jak już poznają PayPo, to otwarcie przyznają, że to ich ulubiony sposób na zakupy. W ostatnim roku zdobyliśmy ponad pół miliona nowych klientów, a wartość zrealizowanych z nami zakupów wyniosła aż 3,6 mld złotych. PayPo jest też po raz kolejny najlepiej ocenianą firmą w kategorii „Usługi” na Opineo, ze średnią oceną 5.0. Zadowolenie naszych klientów, ich polecenia i rekomendacje to dla nas najlepsze wyróżnienie.

Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?

Naszym największym wyzwaniem było i jest przełamywanie barier potencjalnych klientów i budowanie świadomości o tym, że PayPo to bezpieczna, szybka i pewna forma płatności. Mamy już ponad 1,5 mln aktywnych klientów, ale patrząc na liczbę osób regularnie robiących zakupy online w Polsce, to wciąż
możemy mieć ich więcej. Część polskich konsumentów ma bardzo duże obawy przed usługami kredytowymi i podchodzi do nich z niechęcią oraz ostrożnością. Stąd dla nas bardzo ważna jest ich edukacja w temacie i pokazanie, że PayPo to coś więcej niż kredyt. To usługa, która pozwala robić zakupy w sposób mądry i pewny, dbając przy tym o swoją płynność finansową i lepiej zarządzając domowym budżetem. Doświadczenie nam pokazało, że z naszą usługą jest trochę jak z miłością – najtrudniejszy jest ten pierwszy krok, a dokładnie – pierwszy zakup. Klient, odczuwając realne benefity z kupowania z PayPo, regularnie do nas wraca. Co więcej, on po prostu lubi robić z nami zakupy, a z czasem nawet ich już sobie bez PayPo nie wyobraża. Potwierdzają to nasze dane – już 69% naszych klientów deklaruje, że zdarzyło im się zrezygnować z zakupów, bo w sklepie nie było dostępnej opcji płatności odroczonych. Aż 45% z nich zdarzyło się to kilkakrotnie. Warto zwrócić uwagę, że większość z tych osób kupiła identyczny produkt w innym sklepie, który miał dostępne w ofercie rozwiązania BNPL (buy now, pay later).

Jakie były według Ciebie najciekawsze trendy marketingowe w minionym roku?

W tym roku na językach wszystkich marketerów było AI i wykorzystanie mechanizmów sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Coraz więcej specjalistów oraz firm widzi potencjał w tych rozwiązaniach, szczególnie jeśli mówimy o zautomatyzowaniu pewnych czynności i zaoszczędzeniu czasu. ChatGPT nie jest jeszcze zastępcą autora, ale na pewno dobrym znajomym już nie jednego content managera czy specjalisty od tworzenia treści. Pomoże skrócić lub przeredagować tekst, przygotować jego alternatywne wersje w różnych formatach na różne kanały oraz znajdzie ciekawe propozycje tematów do napisania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nieustannym trendem, który z każdym rokiem się nasila, jest personalizacja i zapewnienie klientom indywidualnych doświadczeń. Oczekują tego sami konsumenci, więc coraz więcej firm stawia na budowanie relacji z klientami, a także oferowanie im produktów skrojonych pod ich preferencje i
wymagania. Łączy się to ze zbieraniem i wykorzystaniem dużej ilości danych, nie tylko demograficznych czy zakupowych, ale szczególnie tych behawioralnych – na co właśnie powinni stawiać w codziennej pracy marketerzy i tworzyć segmentację oraz persony swoich klientów. W tym kontekście nie można zapominać o automatyzacji marketingu, bez której dotarcie z odpowiednim przekazem do odpowiedniej osoby, w odpowiednim czasie, jest praktycznie niemożliwe. Dlatego coraz więcej firm wykorzystuje narzędzia MA w swoich działaniach.

Zrównoważony marketing to również coś na czym skupia się coraz więcej marek. Konsumenci XXI wieku nie tylko chcą być eko, ale coraz bardziej zwracają uwagę na to, jakie wartości niesie za sobą firma, co i w jaki sposób mówi. Przez to coraz więcej marek podejmuje w swojej komunikacji ważne i angażujące społecznie kwestie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najlepsza kampania, jaką widziałaś w tym roku?

Ciężko jest wybrać jedną, najlepszą kampanię roku. Było jednak kilka, które wyróżniły się na tle konkurencji i pozostały w pamięci na dłużej. Na szczególną uwagę zasługuję na pewno kampania „Portret kobiety” od firmy Yes, w której wykorzystany został wiersz Wisławy Szymborskiej o tym samym tytule. Pomimo że wiersz powstał ponad 50 lat temu, to świetnie obrazuje on aktualną sytuację kobiet, przed którymi nadal stawia się sprzeczne wymagania. Produkt, chociaż wyeksponowany na pierwszy plan, nie zakłóca głównego przekazu wiersza, świetnie z nim współgra i pozwala kobietom, czyli głównym klientkom marki, się z nim utożsamić. Marka Yes znana jest z tego, że w swojej komunikacji podejmuje temat postrzegania kobiet we współczesnym świecie i bardzo dobrze jej to wychodzi, pomimo że często są to tematy niełatwe. Dużym atutem kampanii jest wykorzystanie elementów kultury i utworu słynnej noblistki, który okazuje się wciąż aktualny, a to daje odbiorcom dodatkowo do myślenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Innym ciekawym przykładem kampanii z tego roku, która też skłania do refleksji i zapada w
pamięć, jest „Wczytaj się. Nie daj sobą manipulować” od Gazety Wyborczej. Sugestywna gra słów, np. Praworzą(dno)ść, St(raj)k kobiet, (W)inny – nawiązuje do obecnej w mediach manipulacji i negatywnej narracji, szczególnie w tematach ważnych społecznie. Kampania zachęca odbiorców do tego, aby postawili na rzetelne dziennikarstwo. Szczególnym atutem tej kampanii jest jej krótka, ale bardzo wyrazista forma. Pokazuje ona, że czasami nie potrzeba wiele, aby przekazać to, co najważniejsze.

Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?

Największym wyzwaniem dla naszej marki w nadchodzącym roku jest wejście na szeroką skalę do świata offline. PayPo do tej pory było dostępne praktycznie wyłącznie w sklepach online. Niebawem się to zmieni i wypuścimy na rynek wirtualną kartę, która pozwoli konsumentom robić zakupy również w tysiącach sklepów stacjonarnych. To mała rewolucja w płatnościach odroczonych na polskim rynku, które dzięki temu staną się narzędziem omnichanellowym i dostępnym na szeroką skalę w prawie całym handlu, nie tylko tym internetowym. To dla nas też duże wyzwanie komunikacyjne i zupełnie nowa grupa odbiorców, do której chcemy dotrzeć.