Kontrowersje wokół „kobiecych cukierków” M&M’s

Kontrowersje wokół „kobiecych cukierków” M&M’s
Do sprzedaży trafiła limitowana edycja M&M’s w opakowaniach, na których widnieją wyłącznie kobiece brand heroes. Akcja marki ma na celu wspieranie kobiet, które „zmieniają status quo”. Okazuje się, że czekoladowe cukierki wywołały oburzenie w prawicowych mediach.
O autorze
2 min czytania 2023-01-17

fot. Twitter.com/M&M’S

Misja tworzenia inkluzywnego świata

Kultowe cukierki, które są obecne na rynku od ponad 8 dekad, w ciągu ostatnich kilku lat wywołały sporo zamieszania. W ubiegłym roku M&M’s zauważyło, że wygląd popularnych brand heroes wymaga pewnych modyfikacji, aby odzwierciedlać „dynamiczny, postępowy świat, w którym żyjemy”. W tym celu wprowadzono skromne zmiany w wyglądzie kolorowych cukierków – w miejsce obcasów pojawiły się trampki, a kolor skóry postaci stał się bardziej niejednolity. Jak tłumaczy marka, celem tych działań jest, „zwiększenie do 2025 roku poczucia przynależności 10 mln ludzi na całym świecie”.

Ostatecznie szeroko komunikowane zmiany wizerunkowe wywołały mieszane reakcje. Z jednej strony konsumenci docenili zaangażowanie marki w poruszanie tematu różnorodności i poczucia przynależności. Z drugiej strony w oparciu o kampanię powstało wiele żartobliwych postów w social mediach. Ruch w stronę inkluzywności nie uszedł również uwadze prawicowych mediów, które postanowiły obudzić debatę o wymownym tytule „The woke M&M’s”.

Limitowana edycja kobiecych M&M’s

To nie koniec nowości w komunikacji marketingowej Mars – producenta M&M’s. Do sprzedaży trafiła niedawno limitowana edycja czekoladowych cukierków w nietypowych opakowaniach. Znajdziemy w nich mieszankę słodyczy w kolorze zielonym, fioletowym oraz brązowym. Niezmiennie każdy z kolorowych wariantów cukierków jest reprezentowany przez charakterystyczną postać. Tym razem marka wyeksponowała na opakowaniach trzy kobiece bohaterki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. prnewswire.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród nich znalazła się piosenkarka o imieniu Purple (w Polsce znana jako Wiola), która dołączyła do rodziny M&M’s we wrześniu minionego roku. Pewna siebie, fioletowa brand hero, została stworzona, „by uosabiać akceptację i inkluzywność”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co istotne, grafika została odwrócona do góry nogami, co zdaniem marki wyraża „wsparcie dla kobiet, które wywracają status quo”. Tym samym „m” widnieje teraz jako symboliczne „w”.

Producent słodyczy przekaże 1 dolara (łącznie 500 000 dolarów) z każdego sprzedanego opakowania limitowanych M&M’s-ów na wsparcie organizacji non-profit She Is The Music i We Are Moving The Needle. To organizacje, które mają na celu wzmacnianie pozycji kobiet w przemyśle muzycznym. Dodatkowe darowizny o łącznej wartości 300 000 dolarów powędrują dla organizacji Female Founder Collective oraz Geena Davis Institute On Gender In Media.

Ponadto M&M’S zaprasza konsumentów do nominowania kobiet, które „odwracają status quo”. 10 zwyciężczyń, które zostaną ogłoszone podczas Międzynarodowego Dnia Kobiet, otrzyma dotacje w wysokości 10 000 dolarów.

– Misją marki M&M’S jest wykorzystanie mocy zabawy do tworzenia odważnych połączeń, ponieważ pracujemy nad stworzeniem świata, do którego każdy czuje przynależność – tłumaczy Gabrielle Wesley, dyrektorka ds. marketingu w Mars Wrigley North America.

Kolejne kontrowersje wokół cukierkowych postaci

Okazuje się, że fikcyjne bohaterki widniejące na „odwróconym” opakowaniu wywołały niemałe zamieszanie w publicznej debacie. Na całą akcję zareagowały prawicowe amerykańskie media, zarzucając marce podsycanie „wojny kulturowej”.

W sieci nie brakuje kpin z reakcji prawicowych komentatorów. Kontrowersje wokół opakowań cukierków to dla wielu po prostu burza w szklance wody.

Proszę, po prostu zajmijcie się produkowaniem cukierków. Nie mieszajcie do tego poprawności politycznej – czytamy w komentarzach.

Na świecie jest wiele znacznie poważniejszych problemów niż kobiece M&M’s. Kryzys bezdomności, inflacja, Ukraina. Można wyliczać więcej – głosi kolejny post.