Kampania została doceniona za wyrazistość i dynamizm. „Sportowo-lifestylowy sznyt pokazał, że we wszystkim można wychodzić poza schemat, a wizerunek klienta zakładów bukmacherskich często podlega stereotypom. Fortuna pokazała, że każdy może przeżywać emocje po swojemu” czytamy w uzasadnieniu opublikowanym przez Interplay.pl, serwis będący inicjatorem i organizatorem konkursu Polish Gaming Aces.
Za kreacją stoi warszawska agencja butikowa AżTuNagle Mirka Kulisza i Łukasza Jankowskiego. Ich pomysł na to, aby zainteresować zakładami sportowymi osoby, które czasem oglądają sport, ale nie są wcale zapamiętałymi kibicami i ekspertami sportowymi, został wybrany w przetargu. Była to pierwsza współpraca obu firm.
Zobacz również
– Ta kampania to pochwała różnorodności – przyznaje Mirek Kulisz. – Obserwując reklamy konkurencji, dostrzegliśmy, że istnieje pewien schemat pokazywania sportowych emocji. Zazwyczaj widzimy podskakujących z radości mężczyzn, wznoszących okrzyki i ubranych w barwy ulubionej drużyny. A przecież ludzie są różni. Mają różny temperament. W różny sposób okazują emocje. Jedni skaczą pod sufit, inni biorą wszystko na chłodno. Jedni są głośni, a inni spokojni. I tak narodził się pomysł, aby pokazać, że sportowe emocje każdy może przeżywać po swojemu. Fortuna daje przestrzeń dla takiej różnorodności – dodaje Kulisz.
Początkowo Fortuna zakładała przygotowanie jednej reklamy telewizyjnej (30”) w konwencji winietek – kilku scen z różnymi postaciami. Ostatecznie powstały aż 3 różne spoty 30”, kilka 15” i 10”. Reżyserią spotów wyprodukowanych przez Watchout Studio zajął się Kuba Michalczuk. Operatorem był Michał Englert (autor zdjęć do filmu Małgorzaty Szumowskiej „Śniegu już nigdy nie będzie”, polskiego kandydata do Oscara).
– Reklamy nabrały szlachetnego, kinowego charakteru dzięki zastosowaniu tradycyjnej taśmy filmowej 16 mm, na której zostały zarejestrowane. To dzisiaj rzecz bez precedensu w polskiej reklamie. Klient udzielił nam dużego kredytu zaufania i wręcz zachęcał do szukania niecodziennych rozwiązań – podkreśla Łukasz Jankowski. – Ta komfortowa, partnerska relacja z pewnością przełożyła się na końcowy efekt – dodaje Jankowski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Przeżywaj po swojemu” trwała od września 2020 do lutego 2021. Spoty emitowane były w telewizji i w internecie (m.in. w serwisach informacyjnych oraz na Facebooku).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Klient: Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie
Konrad Komarczuk, Leszek Haba, Maciej Głaczyński
Strategia: Paweł Sitnicki
Kreacja: AżTuNagle
Mirek Kulisz, Łukasz Jankowski, Angelika Kobylarz
Produkcja: Watchout Studio
Adrian Włodarski, Bartosz Buttitta, Natalia Gębarowska
Reż: Kuba Michalczuk
DOP: Michał Englert
Scenografia: Daria Dwornik
Kostiumy: Ewa Gronowska
Make-up: Paula Celińska
Postprodukcja: Xantus
Dźwięk: Głośno