Meble Ikea są z nami od narodzin, do rozwodów, ostatnio nawet w trudnych relacjach pomiędzy nastoletnią córką a ojcem. Agencja Akestam Holst nie zwalnia tempa. Stworzyła specjalną akcję, która odpowie na, prawie, wszystkie pytania.
Zobacz również
Nazwy produktów na stronie internetowej zmieniono pod problemy ludzi, które są najczęściej wyszukiwane w Google. Powstały specjalne landing page, które kierują do odpowiednich AdWords Ads. Niektóre z prezentowanych rozwiązań są naprawdę dowcipne. Pytanie: „Moja córka jest całą noc poza domem” kieruje użytkowników do kuli dyskotekowej, zaś kiedy zapytamy co zrobić, gdy „moja rodzina mnie nie szanuje” sklep prowadzi do stroju białej królowej.
#PolecajkiNM cz. 30: #PolskaCodzienność, Quo Vadis E-commerce 2024, wystawa AdWomen
Naszym ulubionym jednak jest odpowiedź Ikei na zapytanie „mój syn gra zbyt wiele na komputerze”. Sklep sugeruje zakup nożyczek, bo przecież można w dziecku rozbudzić pasję do scrapbookingu, albo przeciąć przewód…
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jest to perfekcyjnie bezczelna gra SEO, która jednak odnosi się do problemów w relacjach, które produkt Ikea może “za nas” rozwiązać. Sprawdźcie:
Wszystkie odpowiedzi w produktach, znajdziecie na stronie http://ikearetailtherapy.com/.
Inny przykład wykorzystania AdWords?
Snickers dotarł masowo do odbiorców poprzez akcję „Snickers Google Misspellings”. Polegała ona na dotarciu w AdWords do tych użytkowników, którzy źle wpisali wyszukiwaną frazę, popełniając przy tym literówki. Reklama sugerowała poprawną pisownię, przypominając, że „będąc głodnym nie jesteś sobą”. Użycie setek słów i warunków było nie lada wyzwaniem, ale finalny efekt końcowy był tego wart. Kampania podczas pierwszych dwóch dni dotarła do ponad 500 000 użytkowników.
Lubicie spoty Ikea? Te za które ją kochamy znajdziecie → tutaj.