W tym roku w Polsce zmarło z wychłodzenia już ponad 80 osób, a liczba ta stale rośnie. „Niewidzialni” to książka wyjątkowa. Można ją przeczytać jedynie w określonych warunkach – inaczej jej strony pozostają pozornie puste. Książka wydrukowana jest farbą, która ujawni litery jedynie w ujemnej temperaturze.
Desing książki jest równie charakterystyczny. Zamiast kolorowej okładki przyciągającej wzrok widzimy szarą tekturę, przypominającą karton – który często jest „mieszkaniem” bohaterów książki.
Zobacz również
W książce znajdziemy opowiadania, wiersze, autoportrety bezdomnych, które sami stworzyli.
Im ciekawszy tekst, tym dłużej czytasz. Im dłużej czytasz tym bardziej Ci zimno. Im bardziej Ci zimno, tym wyraźniej czujesz, o czym tekst traktuje. Dzięki czemu poznasz i zrozumiesz bezdomnych lepiej.
Ludzie bezdomni są kategoryzowani według krzywdzących stereotypów. Zapominamy, że tak jak my mieli kiedyś pracę, domy, rodziny i przyjaciół, których stracili z różnych, nierzadko niezależnych od siebie powodów. Przez brak wrażliwości, nieustanny pośpiech, a nawet ignorancję otoczenia utracili oni także nadzieję na to, że mogą zmienić swoje życie. Liczymy, że nasza inicjatywa pomoże wpłynąć na postrzeganie osób bezdomnych, oddając im głos i pokazując ich zwykłą, ludzką wrażliwość – mówi Marek Sekretny, Prezes Fundacji Kapucyńskiej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Współautorem książki jest Jacek Hugo-Bader. Egzemplarz dla siebie możesz zamówić na oficjalnej stronie projektu, gdzie kosztuje ona 155 złotych, z czego 100 zł zostaje przekazane na rozbudowę jadłodajni dla ubogich i bezdomnych w Warszawie przy ulicy Miodowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing