Jeśli czytaliście już nasz artykuł o proof of play, to wiecie, że technologia na dobre rozgościła się w świecie komunikacji out of home i że to dzięki niej kampanie Digital OOH są sprawdzalne i policzalne oraz że cała wiedza, którą dostajecie realizując kampanie Digital OOH jest bardzo rzeczowa i bardzo przydatna w planowaniu kolejnych cyfrowych akcji na mieście.
>>> Więcej poradników, wskazówek, zestawień i raportów znajdziesz w NM Insights
Co dokładnie rozumiemy przez to, że technologia – za naszym pośrednictwem – daje Wam, marketerom wiedzę, jak skutecznie i efektywnie planować komunikację Digital OOH, najnowsze medium na rynku?
Marketerzy od dawna zgłaszali potrzebę dostępu do rzetelnych danych w trakcie kampanii out of home i to najlepiej w taki sposób, aby w zależności od efektów, móc kierować dynamiką kampanii w jej trakcie. Powiedzieliśmy więc sobie w Jet Line: „OK, zrobimy to. Będziemy dostarczać liczby, konkretne dane uzyskiwane podczas realizowanych kampanii reklamowych na naszych ekranach Digital OOH”. Ten cel osiągnęliśmy, inwestując w technologię i nawiązując współpracę z różnymi firmami i naukowcami, budując i testując różne modele.
W efekcie – od 2024 roku dajemy marketerom wiedzę o tym, jak skutecznie i efektywnie planować komunikację digital OOH skierowaną do konkretnych grup demograficznych. Wiemy, kto dokładnie widzi spoty na ekranach i te dane standardowo przekazujemy klientom w raportach z realizacji kampanii.
Demografię spotów DOOH prezentujemy w podziale na płeć (mężczyźni – kobiety) i grupy wiekowe, wśród których przyjmujemy cztery grupy:
- 18–34 lat,
- 35–54 lata,
- 54+
- oraz dzieci (0–18 lat).
Oczywiście nadal podajemy dane, które raporty zawierały dotychczas, czyli liczby przedstawiające:
- zaplanowaną oraz rzeczywiście zrealizowaną (nie estymowaną) liczbę wyemitowanych spotów,
- zaplanowaną oraz rzeczywiście zrealizowaną liczbę widzów każdego ze spotów,
- wskaźnik, na jakim poziomie widownia została już zrealizowana,
- informację, jakie jest prawdopodobieństwo osiągnięcia celów kampanii w założonym czasie.
I teraz, po co to wszystko i jak to wykorzystać?
Po to, żeby dać wiedzę, jak skutecznie i efektywnie planować komunikację digital OOH i czerpać z naprawdę ogromnych zasobów kreacji i strategii, jakie ma DOOH, najnowsze medium na rynku.
W dotarciu do pieszych w mieście to właśnie dowolna liczba wariantów spotów i ich łatwa zamiana, rotacja, personalizacja kreacji zadziała inaczej. A wiedza o tym, kto dokładnie widzi spoty, jest w projektowaniu treści bardzo przydatna.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z firmą Jet Line.
Zdjęcia: mat. aut.