KTR 2020: 180heartbeats + JUNG v MATT agencją roku, a OLX – reklamodawcą roku

Wśród laureatów KTR 2020 przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.
O autorze
2 min czytania 2020-11-24

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:

  • Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za  kampanię „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX, 
  • Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną „Stop ciężarówkom!”,
  • Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED,
  • Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
  • Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne”, zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:

  • Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R),
  • Design – Bartek Walczuk, 180heartbeats + Jung V.Matt,
  • Technology – Marcin Talarek, IRL,
  • Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń, Leo Burnett,
  • Craft Illustration – Marcin Sosiński, Mccann Worldgroup,
  • Craft Audio Video – Maciej Waligóra, DDB Warszawa,

– W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron. Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności. Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku – podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący Zarządu KTR.

Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się