Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:
- Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX,
- Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną „Stop ciężarówkom!”,
- Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED,
- Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
- Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne”, zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.
75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:
Zobacz również
- Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R),
- Design – Bartek Walczuk, 180heartbeats + Jung V.Matt,
- Technology – Marcin Talarek, IRL,
- Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń, Leo Burnett,
- Craft Illustration – Marcin Sosiński, Mccann Worldgroup,
- Craft Audio Video – Maciej Waligóra, DDB Warszawa,
– W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywistym było, że trzeba będzie wymyślić sposób w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron. Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności. Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku – podkreślił Maciej Waligóra, przewodniczący Zarządu KTR.
Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.
Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Transmisja z gali odbyła się 23 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na Facebooku na kanale Klubu Twórców Reklamy.