Kultowe klopsiki IKEA doczekały się designerskiego talerza

Kultowe klopsiki IKEA doczekały się designerskiego talerza
IKEA i szwedzki designer Gustaf Westman wspólnie wprowadzają do oferty sklepu coś, czego jeszcze nie było – porcelanowy talerz dedykowany... szwedzkim klopsikom. To pierwsza zapowiedź pełnej, 12-elementowej kolekcji, która zadebiutuje na półkach we wrześniu 2025 r.
O autorze
1 min czytania 2025-08-20

Designerski półmisek na klopsiki jest zaprojektowany tak, że można na nim jednorazowo położyć 11 smakołyków. Jak podkreśla projektant, dzięki takiemu projektowi każdy klopsik widoczny jest równie dobrze, jak monarcha siedzący na tronie. W ten sposób Westman chce podkreślić, że klopsiki od IKEA to coś znacznie więcej niż zwykłe danie.

– Uwielbiam projektować przedmioty z myślą o konkretnej funkcji – dodaje to odrobinę humoru i sprawia, że od razu stają się zrozumiałe. W Szwecji klopsiki oznaczają Boże Narodzenie, a ten talerz to mój sposób na oddanie hołdu tej tradycji. Projekt jest prosty, klopsiki są ułożone w rzędzie tak, aby każdy był widoczny, niczym na małych tronach. I choć talerz został stworzony z myślą o klopsikach, równie dobrze sprawdza się w wielu innych potrawach – mówi Gustaf Westman.  

Jednocześnie twórca porcelanowego talerza zwraca uwagę na to, że naczynie z kolekcji IKEA można bez trudu wykorzystywać również do serwowania innych małych przekąsek, takich jak oliwki czy słodycze. W ten sposób zastawa ze słynnego szwedzkiego sklepu na dobre wpisze się w codzienność wielu klientów na całym świecie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

IKEA dodaje instrukcję

Minimalistyczny, skandynawski design i przyciągający wzrok kolor to jednak nie wszystko. Premierze pierwszego naczynia z kolekcji towarzyszy też odrobina humoru. Podobnie, jak w przypadku sprzedawanych na co dzień mebli, IKEA dodaje bowiem do pudełka charakterystyczną instrukcję. Jak nietrudno się domyślić, nie dotyczy ona jednak sposobu montażu naczynia, ale metody właściwego układania klopsików na talerzu, a następnie ich jedzenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiciele IKEA tłumaczą, że za powstaniem kolekcji stoi nie tylko chęć zdobycia zainteresowania klientów, ale także przedefiniowania tradycji wspólnego spożywania posiłków.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Współpraca ta polega na nawiązaniu do tradycji spotkań w domu i przeniesieniu ich na nowy poziom za pomocą zabawnych i nieoczekiwanych projektów – tłumaczy Maria O’Brian z IKEA.

Premierowy pokaz kolekcji naczyń od IKEA i Gustafa Westmana zaplanowano już na 9 września 2025 roku. To właśnie wtedy IKEA zaprezentuje pełną gamę designerskich naczyń, które odmienią zwykłe posiłki w codzienne celebracje.

Zdjęcia: Instagram

PS „Made for Life”: IKEA pokazuje nieidealne domy wypełnione prawdziwym życiem