22 marca na telebimach w całej Polsce pojawiły się spoty, w których Policja, Yanosik i Screen Network przypominają o odłożeniu telefonu w czasie jazdy. Do udziału w kampanii wybrano ekrany, które znajdują się przy skrzyżowaniach i najbardziej ruchliwych drogach. To lokalizacje, w których tworzą się korki, a kierowcy stosunkowo często sięgają do swoich smartfonów.
Na ekranie wyświetlany jest komunikat: Kierowco! „Łapki” na kierownicę! Spot niemal dosłownie „przyłapuje” kierowcę, który tak samo, jak obecny na nim bohater, korzysta z telefonu. Jednak zamiast mandatu pojawia się przypomnienie i apel, aby kierowca odłożył telefon i bezpiecznie pokonał kolejne kilometry trasy.
Zobacz również
Korzystanie z telefonu to nie tylko odbieranie rozmów, czy wybieranie numerów i pisanie wiadomości. To także przeglądanie mediów społecznościowych, a nawet robienie zdjęć i prowadzenie transmisji na żywo. Smartfony dają tyle możliwości, że często trudno jest oderwać się od nich choćby na kilkadziesiąt minut. Kierowca zajęty telefonem ma rozproszoną uwagę i dużo gorzej ocenia sytuację na drodze, często zupełnie odrywając wzrok od trasy.
Europejskie badania wykazują, że aż 10% czasu podczas jazdy kierowcy poświęcają na zadania drugorzędne, a 4% z nich korzysta z telefonu, pisząc wiadomości lub dzwoniąc. Dane Instytutu Transportu Samochodowego, które bazują na policyjnych statystykach, informują, że co 4 wypadek w Polsce może być spowodowany używaniem telefonu komórkowego przez kierowcę.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Celem akcji jest uświadomienie polskich kierowców, jakie zagrożenia niesie za sobą używanie telefonu komórkowego, trzymanego w ręku, w czasie prowadzenia pojazdu. Akcję „Łapki na kierownicę” organizuje Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji przy współpracy Yanosika i firmy Screen Network. Działania potrwają do 31 marca 2023 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing