Lasy Państwowe do wypromowania proekologicznej akcji ścięły drzewa

Lasy Państwowe do wypromowania proekologicznej akcji ścięły drzewa
Lasy Państwowe ruszyły niedawno z akcją pod hasłem „Usiądź na 1 tonie CO2”, w ramach której organizacja przekonuje o korzystnym wpływie drzew na klimat. Problem w tym, że do jej promocji wycięto kilka drzew.
O autorze
1 min czytania 2020-10-22

„Drewno magazynuje CO2, co korzystnie wpływa na klimat” – takie hasło umieszczono na drewnianych ławkach, które powstały w ramach nowej akcji Lasów Państwowych. Inicjatywa realizowana pod hasłem „Usiądź na 1 tonie CO2” ma za zadanie zwracać uwagę na korzystny wpływ drzew na nasz klimat.

Drewniane klocki z litego drewna mają bowiem być ekwiwalentem 1 tony pochłoniętego dwutlenku węgla z atmosfery. Problem jednak w tym, że Lasy Państwowe promują ochronę klimatu, jednocześnie wycinając drzewa. 

– Drewno to surowiec ekologiczny, przyjazny człowiekowi i środowisku, ale i wielki magazyn dwutlenku węgla. Stosując drewno gromadzimy w produktach dwutlenek węgla, nie pozwalając mu się uwolnić do atmosfery. Stosując drewno chronimy środowisko oraz zdrowie człowieka – podkreślał podczas uroczystości dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Szczecinie

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwsza drewniana ławka pojawia się w Szczecinie. Kolejne powstały również w Pyrzycach oraz Chojnie.

zdjęcia: facebook.com/GminaChojna

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polska Grupa Energetyczna opublikowała swoją nową strategię, w ramach której poinformowano, że do 2050 roku spółka zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną.

PS2

W ubiegłym roku ruszyła akcja „Do nasadzenia”, której celem było posadzenie ponad 50 tys. drzew na terenach dotkniętych nawałnicą w 2017 roku. W inicjatywę zaangażowało się blisko 1500 pracowników trójmiejskich przedsiębiorstw.

PS3

Co to jest greenwashing? Jak wielkie brandy wykorzystują ekościemę w marketingu?