Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, zainaugurowało program Lead IT, Lady!. Organizatorzy stawiają na mentoring oraz warsztatową formę zdobywania wiedzy i praktyki liderskiej wśród kobiet aktywnych w branży nowych technologii. Program wzmacniający kobiecy leadership w IT składa się z czterech modułów skoncentrowanych na określonych polach kompetencyjnych – od zarządzania zespołem, przez realizację własnych projektów, po konsultacje z mentorkami branżowymi. Rekrutacja trwa do 14 września, a sam program rozpocznie się 5 października i prowadzony będzie w formule online przez 9 miesięcy.
– Od ponad 10 lat podejmujemy szereg działań, których intencją jest przeciwdziałanie gender gap. Obserwujemy znaczącą dysproporcję, szczególnie w środowisku IT i nowych technologii, w liczbie kobiet i mężczyzn zatrudnionych na stanowiskach technicznych i specjalistycznych. Dlatego, aby pomóc ambitnym kobietom w IT odkryć swoje silne strony i wyzwolić potencjał liderki, powołałyśmy do życia Lead IT, Lady! – powiedziała Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.
Zobacz również
– Uczestniczkom oferujemy konkretne narzędzia, ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności warsztaty, wspierającą społeczność i inspirujące mentorki, które pomogą im w odkryciu pożądanej drogi – mówi Magda Zawora, członkini zarządu WiT.
Obok warsztatów z obszaru budowania samoświadomości, pewności siebie i kompetencji liderskich integralną częścią programu jest mentoring. Wśród ekspertek, które będą doradzać uczestniczkom są m.in. Joanna Chwastowska, liderka zespołu w Google Health; Monika Braun – Agile coach; Magdalena Firlit, trenerka Scrum; Natalia Jasińska, senior manager w Sabre, Aleksandra Maciejewicz – współzałożycielka kancelarii Lawmore specjalizującej się w obsłudze branży IT; oraz Aleksandra Pszczoła, CEO agencji Bee Talents wyszukującej talenty w IT.
W ramach praktyki liderskiej uczestniczki będą przewodziły zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, m.in. WiT4People, Let’s Solve IT i WiT Bootcamp. Dodatkowo będą miały możliwość realizacji własnego projektu z zakresu nowych technologii, z obszarze realizacji na dowolnym polu – na rzecz startupów, organizacji pozarządowych czy korporacji. Program wspiera merytorycznie Grand Parade, globalny technologiczny hub specjalizujący się w rozwiązaniach dla gier online i zakładów sportowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Cieszymy się z partnerstwa w programie, ponieważ wierzymy w efektywność mentoringu jako fantastycznego narzędzia wspierającego rozwój kompetencji liderskich. Bardzo ważna jest dla nas także idea różnorodności, zarówno w etycznym jak i biznesowym wymiarze – mówi Daria Płona, HR manager Grand Parade, partnera strategicznego projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgłoszenia do programu można przesyłać do 14 września, aplikując bezpośrednio na stronie www.leaditlady.pl, gdzie znajdują się także szczegółowe informacje dotyczące projektu.