Framework Lego, System-In-Play, oznacza, że ludzie mogą stale rozszerzać swoje produkty Lego o nowe, modułowe elementy, produkowane w dowolnym momencie.
– Naszą ideą było stworzenie zabawki, która przygotowuje dziecko do życia – oddziałuje na jego wyobraźnię oraz rozwija twórczy zapał i radość tworzenia, które są siłą napędową każdego człowieka – mówił Godtfred Kirk Christiansen w 1955 roku, ówczesny właściciel Lego.
Zobacz również
Każdy, kto kiedykolwiek kupował klocki Lego wie, że marce to podejście się w pełni udało. Co więcej, do dziś bawią się nimi nie tylko dzieci – również ich rodzice.
– Klocki zakupione wiele lat temu będą idealnie pasować do klocków zakupionych w przyszłości. Zawsze będziemy dbali o to, aby wszystkie cegły – wczoraj, dziś i jutro – pasowały do siebie – powiedział Axel Thomsen, który pracował w Lego w latach 50.
Model produkcji klocków zainspirował nowy design system
Wewnętrzna agencja Lego, Our Lego Agency (OLA), oraz Interbrand, firma doradcza w zakresie brandingu, zainspirowały się produkcją klocków Lego, aby stworzyć odświeżony design system, który został opracowany w przeciągu dwóch lat. Kreacja świeżej identyfikacji odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na spójność marki, a także elastyczność pod względem sposobu i miejsca stosowania elementów projektowych. W końcu oferta firmy wykracza obecnie daleko poza klocki – obejmuje między innymi gry, filmy, edukację i więcej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Klocki są sercem wszystkiego
Podstawą nowego systemu jest krój pisma Logo Typewell, który nawiązuje do nazwy Lego i jest połączeniem słów leg godt, co oznacza baw się dobrze. Font inspirowany jest geometrią klocków Lego, a te dodatkowo wpłynęły na dobranie głównej palety kolorów, w którym znajdziemy: żółty, czerwony, niebieski i zielony.
Poszukiwanie nowych sposobów budowy przekazu
W nowym design system czcionka Typewell może być używana oszczędnie. Wiele odbiorców Lego jeszcze nie nauczyło się czytać, dlatego marka poszukiwała nowych sposobów, aby nawiązać więź z najmłodszymi. Postawiła na wizualne formy komunikacji, które napędziły… komiksy. Marka wykorzystuje typowe elementy wybranej przez siebie formy, takie jak dymki czy podział na ramki, przekazując przy tym wizualne wskazówki, które pomagają oddać ton lub dramaturgię obrazków.
Zespół opracował także obszerny zestaw glifów opartych na kształtach znalezionych w klockach Lego. Te grafiki są bardziej ostre i kanciaste niż grafiki akcji o miękkich krawędziach i zostały zaprojektowane do stosowania jako elementy kadrujące, przyciski interfejsu użytkownika i dodatkowe szczegóły na ilustracjach.
Nowe pomysły, nowe zasady
W innym miejscu zespół projektowy stworzył zestaw zasad projektowania motion inspirowanych sposobem, w jaki ludzie korzystają z klocków Lego, co oznacza, że zasoby są pokazane, jak są oddzielane i upuszczane, a także budowane.
– Archiwa Grupy Lego były skarbnicą elementów, które przyczyniły się do stworzenia ostatecznego rozwiązania – mieszanki elementów do opowiadania historii, które wykorzystaliśmy do zbudowania pełnego zestawu Lego, równie kultowego i ponadczasowego jak sam klocek. Figlarność nowej tożsamości wzmacnia wizję marki Lego jako globalnej siły na rzecz nauki poprzez zabawę – mówi Oliver Maltby z Interbrand.
źródło: interbrand.com; lego.com
PS Amputype: powstał font nawiązujący do problemu oczekiwania na protezę
Co łączy font od Google z problemem braku dostępności protez? Jak się okazuje — wiele, a udowodnili to twórcy wyjątkowego kroju pisma Amputype.
PS2 Android ze zmienionym logo. Google oficjalnie zaprezentowało nową identyfikację wizualną
Tuż przed premierą nowego systemu operacyjnego Android 14, Google pochwaliło się jego odświeżoną identyfikacją. Logo zyskało na trójwymiarowości. Nie będzie już także pisane z małej litery.