Lego wstrzymuje reklamy zabawek z policjantami – ma to związek z protestami w Stanach Zjednoczonych

Lego wstrzymuje reklamy zabawek z policjantami – ma to związek z protestami w Stanach Zjednoczonych
W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.
O autorze
1 min czytania 2020-06-05

Od kilku dni w Stanach Zjednoczonych odbywają się liczne protesty przeciwko rasizmowi – są one następstwem śmierci czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony przez funkcjonariusza policji. Od tego momentu miliony Amerykanów wyszło na ulicę, by sprzeciwić się wszelkim przejawom nienawiści na tle rasowym, a także brutalności tamtejszej policji. 

Na napiętą sytuację w USA zareagowała marka Lego, która postanowiła wstrzymać reklamy blisko 30 zestawów zabawek, w których pojawia się postać policjanta oraz pojazdy czy też posterunki policji. Chodzi m.in. o zestawy: Police Station, Police Dog Unit, Patrol Car, a także Police Highway Arrest.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponadto, marka Lego zapowiedziała, że przekaże 4 mln dol. na konto organizacji, które zajmują się wspieraniem czarnoskórych dzieci i edukowaniem najmłodszych na temat równości rasowej.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

2 czerwca br. Instagram zalały zdjęcia czarnych kwadratów, które oznaczane były hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja jest odpowiedzią na niedawne rasistowskie zdarzenie w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie wyrazem wsparcia dla czarnej społeczności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się