Od kilku dni w Stanach Zjednoczonych odbywają się liczne protesty przeciwko rasizmowi – są one następstwem śmierci czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony przez funkcjonariusza policji. Od tego momentu miliony Amerykanów wyszło na ulicę, by sprzeciwić się wszelkim przejawom nienawiści na tle rasowym, a także brutalności tamtejszej policji.
Na napiętą sytuację w USA zareagowała marka Lego, która postanowiła wstrzymać reklamy blisko 30 zestawów zabawek, w których pojawia się postać policjanta oraz pojazdy czy też posterunki policji. Chodzi m.in. o zestawy: Police Station, Police Dog Unit, Patrol Car, a także Police Highway Arrest.
Zobacz również
Ponadto, marka Lego zapowiedziała, że przekaże 4 mln dol. na konto organizacji, które zajmują się wspieraniem czarnoskórych dzieci i edukowaniem najmłodszych na temat równości rasowej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2 czerwca br. Instagram zalały zdjęcia czarnych kwadratów, które oznaczane były hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja jest odpowiedzią na niedawne rasistowskie zdarzenie w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie wyrazem wsparcia dla czarnej społeczności.