Lego wycofuje klocki pochodzące z recyklingu butelek PET. Firma będzie testować inne rozwiązanie

Lego wycofuje klocki pochodzące z recyklingu butelek PET. Firma będzie testować inne rozwiązanie
Duńska firma Lego oświadczyła, że eksperyment polegający na produkowaniu klocków przy wykorzystaniu przetworzonych plastikowych butelek nie powiódł się. Mimo to, firma chce szukać kolejnej ekologicznej alternatywy.
O autorze
1 min czytania 2023-09-26

Klasyczne klocki Lego produkowane są z terpolimeru akrylonitrylo-butadieno-styrenowego (ABS). Materiał charakteryzuje się chociażby dobrą wytrzymałością, co jest istotne z punktu widzenia użytkownika. Natomiast jeśli chodzi o ekologię to nie można mówić o jego zaletach. ABS powstaje na bazie ropy naftowej oraz nie nadaje się do recyklingu

Jednym z celów Lego jest znalezienie materiału do produkcji kultowych klocków, który przyczyniłby się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Firma zobowiązała się, że do 2032 roku zastąpi plastikowe klocki wykonane na bazie ropy naftowej na takie, gdzie wykorzystane będą jedynie zrównoważone materiały.

Pierwsze próby Lego podjęło już w 2020 roku. Największą trudnością okazało się wówczas znalezienie takiego materiału, który dawałby ten sam kolor, połysk czy dźwięk, które znają fani klocków Lego. 

W 2021 roku firma poinformowała, że udało się znaleźć materiał, który na tamten moment wydawał się idealny. Wykonano wówczas pierwsze prototypowe klocki z butelek PET. Testy tego rozwiązania trwały dwa lata. Finalnie okazało się, że klocki wykonane z politereftalanu etylenu jednak nie przyczyniają się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lego jednak się nie poddaje. Firma testuje kolejne materiały, m.in. trzcinę cukrową. Dodatkowo, od 2025 roku klocki nie będą już pakowane w foliowe opakowania. Wymiana technologii produkcji zabawek ma kosztować 400 mln dolarów. 

PS Olga Milkiewicz (kidaroo): Działania proekologiczne powinny być integralną częścią biznesu, nie tylko chwilową modą

– Wiele osób jest przyzwyczajonych do tradycyjnego modelu zakupu i pozbywania się zabawek, dlatego musieliśmy się skupić na edukacji oraz przedstawianiu korzyści płynących z korzystania z naszej platformy – z Olgą Milkiewicz, Founder & CEO w kidaroo, rozmawiamy o ekologicznych rozwiązaniach w branży dziecięcej oraz o tym, jak idea „less waste”  wpisuje się w działalność sklepów oferujących zabawki dla dzieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Edukacyjna rewolucja dla niewidomych dzieci. LEGO wprowadza na rynek klocki Braille’a

Pierwsze klocki LEGO dedykowane niewidomym i niedowidzącym dzieciom trafiły do niektórych szkół i organizacji już w 2020 roku. Po pozytywnym odbiorze, firma wprowadza je do regularnej sprzedaży.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się