W ramach akcji powstały grafiki oraz murale, które mają charakter dramatycznego renesansowego malarstwa. Dzięki tego rodzaju formie, twórcy chcieli przedstawić skomplikowane uczucia towarzyszące poszukującym domu.
fot. Mother New York
Zobacz również
W kampanii przedstawiono siedem kluczowych kamieni milowych w podróży kupującego: od momentu podjęcia decyzji o przedłużeniu umowy najmu, przez przeszukanie gmin pod przewodnictwem doświadczonego agenta, aż po moment zdobycia kluczy i zostania własnym właścicielem.
Grafiki zawierają humorystyczne lokalne akcenty, które rozpoznają tylko nowojorczycy, np. postać Dana Smitha, znanego nauczyciela gry na gitarze i lokalnego ulicznego grajka czy Leh-Boy’a – człowieka, który porusza się po Nowym Jorku rowerem, przewożąc na głowie różne dziwne przedmioty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. StreetEasy
– Kupno domu jest wyzwaniem wszędzie, ale szczególnie w Nowym Jorku, gdzie proces jest również dłuższy i droższy. Jest to nie tylko duża inwestycja finansowa, ale także głęboko osadzone osobiste i emocjonalne wydarzenie w życiu. Ważne było dla nas ożywienie kampanii, która uchwyciła kompleksową podróż kupującego, w tym wiele wzlotów i upadków, prób i udręk, które są rzeczywistością związaną z rozpoczynaniem złożonej podróży, szczególnie na tym rynku – powiedziała Bridget Sullivan, dyrektor ds. marketingu zintegrowanego w StreetEasy.
Za kampanię odpowiada agencja kreatywna Mother New York oraz partner artystyczny Buck.
PS Frida Kahlo i Vincent van Gogh vs. opinie klientów. Czy da się połączyć sztukę z marketingiem? – pyta AICP
A co, gdyby Frida Kahlo i Vincent van Gogh. spotkali się w gośćmi MoMA i usłyszeli, że ich obrazy nie podobają się publiczności? Tegoroczną edycję konkursu AICP Awards promuje humorystyczny filmik „Museum-Worthy”, w którym takie rzeczy są możliwe.
PS2 Hiszpańskie miasto walczy z brudem w kampanii inspirowanej katalogiem IKEA
„Brutea” (w języku walenckim – brud), czyli magazyn stworzony na bazie katalogu szwedzkiej sieci sklepów IKEA, to punkt wyjścia w kampanii uświadamiającej mieszkańcom hiszpańskiego miasta Dénia problem związany z zaśmiecniem ulic. Na plakatach, poza zdjęciami stylizowanymi na reklamy IKEA, jest także numer telefonu dedykowany usłudze bezpłatnego odbioru zużytych mebli.