Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Hiszpańskie miasto walczy z brudem w kampanii inspirowanej katalogiem IKEA

Hiszpańskie miasto walczy z brudem w kampanii inspirowanej katalogiem IKEA
„Brutea" (w języku walenckim – brud), czyli magazyn stworzony na bazie katalogu szwedzkiej sieci sklepów IKEA, to punkt wyjścia w kampanii uświadamiającej mieszkańcom hiszpańskiego miasta Dénia problem związany z zaśmiecniem ulic. Na plakatach, poza zdjęciami stylizowanymi na reklamy IKEA, jest także numer telefonu dedykowany usłudze bezpłatnego odbioru zużytych mebli.
O autorze
2 min czytania 2024-03-18

Hiszpańskie miasteczko Dénia, które od lat boryka się z problemem nadmiernej produkcji odpadów przez mieszkańców i turystów, realizuje kampanię uświadamiającą. Jej bazą jest katalog przypominający folder sieci IKEA, a także stworzone w tej estetyce reklamy w centrum miasta.

Jak tłumaczą przedstawiciele tamtejszego urzędu miasta, największy problem stanowi porzucanie niechcianych mebli na ulicach i poboczach miasteczka. Przez takie zachowania krajobraz położonej w sąsiedztwie Alicante Dénii niszczeje, a komfort życia mieszkańców i turystów wyraźnie spada. Według danych opublikowanych przez władze miasta, w ciągu tygodnia w tym niewielkim (około 46 tys. mieszkańców w 2023 roku) miasteczku wyrzucanych jest 2,4 tys. kg mebli, a w szczycie sezonu urlopowego nawet 7,2 tys. kg.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Brutea”, czyli Dénia walczy z brudem na ulicach

W przeciwieństwie do estetycznych i zachęcających do zakupów katalogów IKEA, „Brutea” oraz jej reklamy zostały opatrzone fotografiami zniszczonych i porzuconych mebli znalezionych na ulicach miasteczka Dénia. Podobnie jak w przypadku sklepów IKEA, również w magazynie „Brutea” można zobaczyć nazwy mebli w języku walenckim (używanym w okolicach Walencji), zapisane jednak w sposób nawiązujący do szwedzkiego. „Do wyboru” są więc meble m.in. z kolekcji Fästik (pl. wstręt), Malsön (pol. koszmar) czy Gönia (pol. udręka). Dodatkowo każde zdjęcie opatrzone jest ceną „produktu”. W rzeczywistości widoczna kwota to koszt, jaki hiszpańskie miasto ponosi, chcąc zwalczyć skutki niewłaściwego zachowania mieszkańców. Niektóre z nich dochodzą nawet do 300 tys. euro.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Brutea” i związana z magazynem promocja to niejedyny sposób miasteczka na uświadamianie mieszkańców i przyjezdnych. Kolejnym, jest próba zmiany społecznych nawyków. Kolejnym jest kampania plakatowa nawołująca do sprzątania po swoich pupilach. Poza licznymi śmieciami, Dénia boryka się też bowiem z problemem psich odchodów zalegających na ulicach. „Kto lubi żyć wśród odchodów zalegających na publicznych drogach? Utrzymuj Dénię w czystości” – można przeczytać na plakatach rozwieszonych w całym mieście.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto dodać, że to nie pierwsza tego typu akcja społeczna, mająca położyć kres problemowi śmiecenia w hiszpańskim kurorcie wczasowym.

Zdjęcia: Creapills, La marina Plaza

PS Ikea pokazuje prawdziwe życie w najnowszej kampanii. „Chcemy, aby nasze produkty pomagały mierzyć się z codziennością”

Kto z nas chociaż raz nie przeglądał z wypiekami na policzkach katalogu Ikei, planując remont? Od dziesięcioleci marka inspiruje kolejne pokolenia w różnych zakątkach świata.

PS2 IKEA opowiada prawdziwe historie używanych mebli i zachęca do zakupu rzeczy z drugiej ręki

Jest wiele powodów, dla których meble zmieniają swoich właścicieli. IKEA Norway postanowiła opowiedzieć te wyjątkowe historie w katalogu „The Life Collection 2022”. Tym samym marka zachęca, aby dać używanym meblom drugą szansę – niezależnie od powodów, dla których opuściły dotychczasowy dom.