Sieć Lidl Polska rozpoczęła współpracę z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, w ramach której sfinansuje m.in. szkolenie psów asystujących. Po intensywnym szkoleniu zostaną one bezpłatnie przekazane beneficjentom Fundacji. Oprócz tego, pracownicy sieci Lidl Polska zostaną przeszkoleni z zakresu obsługi osób, którym podczas zakupów towarzyszą psy asystujące.
Fundacja na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik” pomaga osobom niewidomym i niedowidzącym w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. Psy asystujące bywają nazywane oczami niewidomego, jednak aby mogły pełnić tę funkcję niezbędne jest długie szkolenie. Młode psy do ok. 18 miesiąca życia przebywają w domach wolontariuszy, którzy uczą ich szeroko rozumianego posłuszeństwa i prowadzą proces socjalizacji. Po tym czasie czworonogi przechodzą właściwe, półroczne szkolenie na psa-przewodnika. Do końca życia pozostają podopiecznymi Fundacji, która zapewnia im również właściwą opiekę, gdy nie mogą już pełnić swojej roli.
Zobacz również
Jedno ze szczeniąt, których szkolenie na psa-przewodnika zostało sfinansowane przez Lidl Polska.
Psy asystujące są nieocenioną pomocą dla osób z niepełnosprawnością – realnie podnoszą komfort ich życia, a także dbają o ich bezpieczeństwo podczas wykonywania codziennych czynności. Posiadanie psa asystującego pomaga w aktywnym uczestniczeniu w życiu społecznym oraz zawodowym. Osoby niewidome oraz niedowidzące dzięki ich wsparciu, mogą sprawniej poruszać się w przestrzeni publicznej – m.in. pies pomaga im przejść przez jezdnię, unikać przeszkody np. schody czy wejść do pojazdu komunikacji publicznej. Cieszymy się ze współpracy z Lidl Polska, dzięki której kolejne osoby będą mogły skorzystać z wielkiej pomocy, jaką niosą psy asystujące – mówi Irena Semmler, prezes zarządu Fundacji na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Lidl Polska w pełni popiera misję fundacji, jaką jest wspieranie jakości życia osób niewidomych i niedowidzących, dlatego sieć sfinansowała m.in. pełne profesjonalne przeszkolenie psów asystujących. Dodatkowo, Lidl Polska będzie szkolił swoich pracowników z zakresu obsługi osób, którym towarzyszą psy asystujące.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach współpracy z Fundacją „Labrador – Pies Przewodnik” zdecydowaliśmy się sfinansować m.in. pełne wyszkolenie psów asystujących, które pomogą w codziennym życiu podopiecznych fundacji. Po profesjonalnym szkoleniu szczenięta trafią do nowych właścicieli, którym będą towarzyszyć i pomagać w codziennym życiu. Niezwykle ważne jest dla nas, aby nasi pracownicy potrafili okazać pomoc i wsparcie wszystkim klientom, dlatego jako Lidl Polska wdrożymy również szkolenia z zakresu obsługi osób z psami asystującymi. Chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów – w tym celu posiadamy m.in. kasy pierwszeństwa, a w wybrane dni z myślą o osobach ze spektrum autyzmu funkcjonują „ciche godziny” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of communications and CSR w Lidl Polska.