Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Lidl powoli wycofuje się ze sprzedaży tytoniu

Lidl powoli wycofuje się ze sprzedaży tytoniu
Lidl stopniowo rezygnuje ze sprzedaży papierosów i wszelkiego rodzaju wyrobów tytoniowych. Zmiany będą wprowadzone w duńskich sklepach tej sieci.
O autorze
1 min czytania 2023-05-16

W różnych krajach powoli zaczynają znikać wyroby tytoniowe. Jakiś czas temu Nowa Zelandia podjęła zdecydowane kroki w walce ze szkodliwym nałogiem swoich obywateli i jako pierwszy kraj wprowadziła zakaz palenia papierosów dla przyszłych pokoleń. Przyjęty przez parlament pakiet ustaw antynikotynowych całkowicie zabrania sprzedaży papierosów osobom urodzonym po 1 stycznia 2009 r. Za naruszenie nowych przepisów Nowozelandczycy zapłacą wysokie grzywny.

Wkrótce coraz trudniej będzie dostać tego typu produkty w Danii. Niemiecki tytuł „Lebensmittel Zeitung” podaje, że Lidl planuje w tym kraju zrezygnować ze sprzedaży papierosów i wyrobów tytoniowych. Pierwszy sklep „bez tytoniu” pojawi w duńskim Hjørring, gdzie klienci nie kupią żadnych wyrobów tytoniowych. Docelowo z wszystkich duńskich Lidlów papierosy znikną do końca 2028 roku (już teraz usuwana jest tam jedna piąta paczek papierosów), ale to nie pierwszy kraj, w którym sieć wprowadza zmiany. Lidl nie sprzedaje wyrobów tytoniowych w Holandii już od 2021 roku.

PS Żabka promuje hot dogi za 1 zł przy zakupie papierosów? 

Ministerstwo Zdrowia reaguje, a sieć wycofuje się z komunikacji oferty

PS 2 Kampanie przeciwko papierosom

„Kreda wstydu” to proekologiczna akcja, którą dwa lata temu zainicjowali mieszkańcy Poznania. Jej uczestnicy walczyli w nietypowy sposób z niedopałkami leżącymi na chodnikach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z kolei kampania Pracodawców RP „Nie palę, bo…” miała na celu edukację pracowników i pracodawców w zakresie możliwości rzucenia nałogu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing