Lidl, Tesco i Makro najlepiej ocenione przez pracowników w wynikach wyszukiwania Google

Lidl, Tesco i Makro uzyskały najlepszy wynik wśród największych spożywczych sieci handlowych w Polsce pod kątem opinii pracowników w wynikach wyszukiwań Google - możemy przeczytać w raporcie „Pięć gwiazdek dla tego pracodawcy!” przygotowanego przez On Board Think Kong i platformę Sentinic.com.
O autorze
1 min czytania 2020-12-28

W raporcie zostało uwzglęnionych 8 sieci sklepów spożywczych o największych przychodach w Polsce. Analiza dotyczy opinii pracowników w kontekście warunków zatrudnienia takich jak obowiązki czy wysokość wynagrodzenia. Znaczna część opinii o pracy w sieciach dotyczyła COVID-19, jak dana firma sobie radzi w pandemii, czy oferuje pracownikom dodatki itp.

Największy wpływ na reputację online analizowanych marek mają portale z ogłoszeniami o pracę, zbierające opinie o pracodawcach, typu: gowork.pl, indeed.com, pracuj.pl. W TOP 20 wyników Google dla każdej marki jest co najmniej kilka takich linków i w znacznej większości zawierają one treści negatywne. Niestety dla marek, te miejsca są najczęściej odwiedzane i aktualizowane o nowe wpisy, a co za tym idzie – ich pozycja się wzmacnia. Drugim, co do częstotliwości występowania, źródłem treści są artykuły lokalnych mediów i komentarze pod nimi.

Przy realizacji badania korzystano z Keyword Image Score zdefiniowanego na platformie Sentinic uwzględniając takie czynniki jak: pozycja wyniku w Google Top20, Sentyment pojawiających się treści oraz w przypadku non-click searches gwiazdki i recenzje.

Raport w pełnej wersji dostępny jest tutaj

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Sentinic (https://sentinic.com) to innowacyjny startup, który pracuje nad pierwszym narzędziem do monitorowania wizerunku firm i marek w wyszukiwarkach w czasie rzeczywistym. Platforma jest kierowana do osób zajmujących się marketingiem, PR i HR. Będzie umożliwiać śledzenie oraz analizę wydźwięku informacji widocznych w wynikach wyszykiwania. Sentinic umożliwia monitorowanie reputacji marki, produktów czy osób oraz wykrywanie sytuacji kryzysowych na bardzo wczesnym etapie. Za development i projekt UX narzędzia odpowiada polski software house Autentika.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

On Board Think Kong (OBTK) Część międzynarodowej sieci public relations ECCO Network obecnej w ponad 40 krajach, łącznie zatrudniającej ponad 1500 konsultantów w 50 biurach na całym świecie. Główne obszary specjalizacji to: korporacyjne doradztwo public relations, content marketing & SEO, komunikacja w kanałach społecznościowych. Projekty On Board Think Kong wyróżniane są między innymi za kreatywność i skuteczność (Effie, Golden Drum, IPRA Golden Awards, IAC, Stevie Awards). W Polsce agencja należy do Związku Firm Public Relations. Od maja 2018 r. On Board Think Kong jest jedynym polskim członkiem brytyjskiego stowarzyszenia Content Marketing Association.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się