W dobie pandemii koronawirusa, a także w związku z wieloma obostrzeniami wprowadzonymi przez rząd, sieci handlowe postanowiły wdrożyć liczne rozwiązania, których celem było usprawnienie robienia zakupów. Przykładem tego jest chociażby Lidl, który tymczasowo w kwietniu br. postanowił nieco zmienić model funkcjonowania swoich sklepów i znacznie wydłużyć godziny pracy marketów.
Teraz sieć postanowiła pójść o krok dalej i wprowadzić nową opcję robienia zakupów – już od 23 maja br. klienci będą mogli na stronie internetowej marki wybrać produkty, które chcą kupić, a następnie odebrać je w sklepie stacjonarnym.
Zobacz również
Nowa usługa sieci kierowana jest do tych osób, które w związku z panującą pandemią koronawirusa nie chcą spędzać zbyt wiele czasu wśród innych klientów w sklepie.
Opcja rezerwacji produktów przez internet na tę chwilę jest w fazie testowej i dostępna jest w wybranych sklepach sieci Lidl.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podobną usługę wprowadziła niedawno sieć Stokrotka – w jej ramach klienci mogą robić zakupy w internecie, a po ich odbiór udać się do najbliższej placówki. Na razie z opcji tej mogą skorzystać mieszkańcy Lublina i okolic.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Pod koniec marca br. popularne sieci handlowe postanowiły wprowadzić szereg rozwiązań z myślą o ochronie seniorów, którzy są w grupie podwyższonego ryzyka zakażeniem koronawirusem – są to m.in. specjalne godziny na zakupy oraz pierwszeństwo przy kasie.
PS3
Netto wprowadziło nowe narzędzie, które ma na celu usprawnienie kolejek w sklepach i tym samym zapewnienie bezpieczeństwa klientom – sieć udostępniła na swojej stronie internetowej funkcję śledzenia natężenia ruchu w każdym ze swoich marketów.