W związku z panującą pandemią koronawirusa polski rząd wprowadził obostrzenia, na mocy których liczba klientów przebywających w sklepach została ograniczona. Wiele popularnych sieci handlowych postanowiło więc wdrożyć pewne rozwiązania, których celem jest usprawnienie robienia zakupów, zmniejszenie kolejek przed sklepami i jednocześnie ograniczenie kontaktów klientów z innymi osobami.
Tego przykładem jest chociażby nowa usługa Żabki, dzięki której klienci mogą zamawiać produkty poprzez aplikację żappka, a następnie zapłacić za nie i odebrać je w najbliższym markecie marki. Natomiast sieci Spar oraz Piotr i Paweł umożliwiają robienie zakupów za pośrednictwem pracowników placówek.
Zobacz również
Innym ciekawym rozwiązaniem jest to wprowadzone niedawno przez sieć Netto – marka bowiem udostępniła na swojej stronie internetowej funkcję, która pokazuje przewidywaną liczbę przebywających w danym sklepie klientów.
Nowa usługa Netto oparta jest na danych historycznych z transakcji kasowych, a także analizie liczby wystawionych paragonów przez każdą z czynnych kas konkretnego sklepu. Jak zapewniają przedstawiciele sieci, dane wykorzystywane w prognozach ruchu w sklepie są codziennie aktualizowane.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Podobną funkcję wprowadziła na początku kwietnia br. sieć Carrefour.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec marca br. popularne sieci handlowe postanowiły wprowadzić szereg rozwiązań z myślą o ochronie seniorów, którzy są w grupie podwyższonego ryzyka zakażeniem koronawirusem – są to m.in. specjalne godziny na zakupy oraz pierwszeństwo przy kasie.