W związku z panującą pandemią koronawirusa polski rząd wprowadził obostrzenia, na mocy których liczba klientów przebywających w sklepach została ograniczona. Wiele popularnych sieci handlowych postanowiło więc wdrożyć pewne rozwiązania, których celem jest usprawnienie robienia zakupów, zmniejszenie kolejek przed sklepami i jednocześnie ograniczenie kontaktów klientów z innymi osobami.
Tego przykładem jest chociażby nowa usługa Żabki, dzięki której klienci mogą zamawiać produkty poprzez aplikację żappka, a następnie zapłacić za nie i odebrać je w najbliższym markecie marki. Natomiast sieci Spar oraz Piotr i Paweł umożliwiają robienie zakupów za pośrednictwem pracowników placówek.
Zobacz również
Innym ciekawym rozwiązaniem jest to wprowadzone niedawno przez sieć Netto – marka bowiem udostępniła na swojej stronie internetowej funkcję, która pokazuje przewidywaną liczbę przebywających w danym sklepie klientów.
Nowa usługa Netto oparta jest na danych historycznych z transakcji kasowych, a także analizie liczby wystawionych paragonów przez każdą z czynnych kas konkretnego sklepu. Jak zapewniają przedstawiciele sieci, dane wykorzystywane w prognozach ruchu w sklepie są codziennie aktualizowane.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Podobną funkcję wprowadziła na początku kwietnia br. sieć Carrefour.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec marca br. popularne sieci handlowe postanowiły wprowadzić szereg rozwiązań z myślą o ochronie seniorów, którzy są w grupie podwyższonego ryzyka zakażeniem koronawirusem – są to m.in. specjalne godziny na zakupy oraz pierwszeństwo przy kasie.