Wśród grupy wiekowej 16-34 największym zaufaniem cieszą się youtuberzy – wynika z badań przeprowadzonych przez YouTube i Kantar Millward Brown. Widzowie zasięgają ich opinii podczas podejmowania decyzji zakupowych, pytają o rady dotyczące problemów w szkole i grupie rówieśniczej oraz często traktują jak najbliższe im osoby. Szczerość i autentyczność, czyli największa siła influencerów, powoduje, że youtuberzy są również idealnymi ambasadorami kampanii społecznych. Przy współpracy z Humanity in Action Polska twórcy tłumaczą swoim widzom, czym jest mowa nienawiści, uczulają na agresywne zachowania w sieci i uczą swoich odbiorców, jak wspólnie walczyć z patologicznymi zjawiskami.
Wspólnie przeciwko nienawiści
W reakcji na narastającą ostatnich latach w fale nienawiści w Internecie i poza nim, Fundacja Humanity in Action Polska jako jedna z pierwszych organizacji pozarządowych w Polsce od kilku lat systematycznie zajmuje się przeciwdziałaniem mowie nienawiści. W tym celu w ramach pilotażowego projektu „Przestrzeń działania” Fundacja testuje innowacyjne rozwiązania z zakresu edukacji, wspiera młode aktywistki i aktywistów w rozwijaniu społecznych inicjatyw z zastosowaniem narzędzi przedsiębiorczości społecznej, a także podjęła strategiczną współpracę z firmą LifeTube i jej twórcami, by trafiać do jak największej grupy młodych ludzi z informacjami, jak reagować na mowę nienawiści. Monika Mazur-Rafał, podczas wczorajszej „Pitch & Pizza Night” w Google Campus Warsaw organizowanej przez Fundację, powiedziała:
Zobacz również
Bardzo cieszymy się, że twórcy zrzeszeni w LifeTube zaangażowali się we współpracę, by wspólnie przeciwdziałać mowie nienawiści. Pozytywne reakcje ich fanów i fanek na zamieszczane materiały są dowodem na to, że do młodych najlepiej trafiają ich rówieśnicy i że taka współpraca jest niezwykle potrzebna. To był strzał w dziesiątkę!
Po pierwsze: edukacja
Przygotowane przez youtuberów materiały prezentują doświadczenia, które wychodzą poza stereotypowe postrzeganie wykluczenia społecznego, które nie zawsze wiąże się z pochodzeniem etnicznym czy wyznawaną religią. W ramach akcji pojawią się łącznie 3 filmy, w których youtuberzy w przystępny sposób edukują swoich widzów oraz zachęcają ich do przyłączenia się do wspólnej akcji.
Patologiczne zachowania w sieci nie tylko psują wizerunek całego środowiska YouTube, czy jak niechciany na imprezie okropny gość przeszkadzają w codziennym życiu naszych społeczności. Ale przede wszystkim potrafią naprawdę wyrządzić komuś krzywdę – tłumaczy Sheo, jeden z ambasadorów akcji. – Dlatego uświadamianie naszych widzów w tym zakresie jest takie ważne – jak identyfikować takie zachowania, jak sobie z nimi radzić i w jaki sposób reagować – dodaje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Szczegółowe informacje o akcji dostępne są pod adresem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing