Wszystkie ujęcia w reklamie LINK4 wygenerowane zostały przez sztuczną inteligencję, choć swoją rolę w produkcji odegrali także ludzie. Proces tworzenia kolejnych ujęć bazował na stworzonym przez człowieka opisie, który stanowił instrukcję dla aplikacji wizualizującej tekst. Aby uzyskać finalnie zaplanowaną scenę, wygenerowano kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt wstępnych obrazów, korygując w tym czasie odpowiednio opis. Uzyskane obrazy zamieniono później w sekwencję wideo.
– W LINK4 stawiamy na innowacje i lubimy testować nowe rozwiązania, także w marketingu. Jesteśmy pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym w Polsce, które zdecydowało się swój spot reklamowy wyprodukować przy pomocy AI. Wykorzystaliśmy ją do stworzenia ujęć, które wymagałyby zaangażowanie nie tylko dużego zespołu ludzi, ale także czasu i środków finansowych. Obecna technologia AI pozwala już dość wiernie przedstawić w filmie uszkodzony przez powódź, burzę czy pożar samochód. Efekty są na tyle obiecujące, że planujemy niedługo produkcję kolejnego spotu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – przyznaje Mirosław Gilarski, członek zarządu LINK4.
Zobacz również
Za spot reklamowy odpowiada agencja Brasil i Departament Komunikacji Marketingowej LINK4. Jak podkreślają autorzy spotu, w generowaniu wideo za pomocą AI najbardziej wymagające były dynamiczne interakcje przedstawianych obiektów, a największą uwagę trzeba było zwracać na detale, które często sztuczna inteligencja pomija podczas animacji.
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
PS Douglas współpracuje z wirtualną influencerką. To pierwsza w Polsce kampania angażująca ambasadorkę wygenerowaną przez AI
Douglas rusza z kampanią nowej maskary marki własnej. Po raz pierwszy w Polsce we współpracę zaangażowano influencerkę wygenerowaną przez sztuczną inteligencję (AI). Na ambasadorkę nowego produktu wybrano Meta_Queen, znaną m.in. na TikToku.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PS2 Pierwsza w Polsce reklama TV wygenerowana w całości przez AI
Pojawiła się pierwsza reklama TV wygenerowana przez AI. Chodzi o kampanię promującą środek na erekcję od firmy Adamed Pharma.
Słuchaj podcastu NowyMarketing