„Obecnie LinkedIn obok funkcji spolecznosciowej silnie koncentruje sie na dostarczaniu kwalifikowanego kontentu i w tej roli dynamicznie przyciąga nowych użytkowników, a także zyskuje coraz szersze uznanie wśród marketerów.” – mówi Tomasz Pudlis, CEO sieci reklamy premium BAN.pl.
Reklamodawcy w LinkedIn znajdą cały szereg możliwości dotarcia do użytkowników w naturalnych dla nich sytuacjach – szukając informacji, nawiązując kontakty biznesowe czy też uczestnicząc w grupach dyskusyjnych. Tylko w ostatnim czasie wprowadzono Sponsorowane Aktualizacje, a także (dzięki nabyciu Slideshare) reklamy zawierające prezentacje multimedialne. Można oczekiwać, że to nie koniec transformacji LinkedIn, jednak już teraz jest to doskonałe i – przede wszystkim – bardzo skuteczne narzędzie content marketingowe.
Zobacz również
Zmiany w LinkedIn nie umknęły uwadze specjalistów od marketingu – w Stanach Zjednoczonych około 80% marketerów wykorzystuje LinkedIn w swoich kampaniach (źródło: „Changes at LinkedIn Create New”; eMarketer). Optymistycznie wyglądają również przychody serwisu, które w 2013 w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększą się o około 46%, a w 2014 dojdą do poziomu ponad pół miliarda dolarów.
Obecnie LinkedIn jest drugim największym serwisem zrzeszającym społeczności – liderem jest oczywiście Facebook, jednak w ostatnich miesiącach LN zostawił w tyle serwis Twitter (wg ComScore).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing