TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Lively edukuje w temacie dostępności cyfrowej

O autorze
1 min czytania 2021-10-26

Zespół Lively opracował przekrojowe materiały w postaci webinaru i ebooka na temat dostępności cyfrowej. Skupiają się one na trzech obszarach: strony www, komunikacja w social mediach i wydarzenia online. W ostatnim z nich jest to pierwsze na rynku tak szerokie ujęcie tematu dostępności cyfrowej konferencji i innych wydarzeń wirtualnych.

Punktem wyjścia dla materiałów jest fakt, iż podmioty publiczne są zobowiązane do przestrzegania Ustawy z 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, a zatem działania w zgodzie ze standardami Web Content Accesibility Guidelines (w skrócie WCAG) 2.1. W ustawie określony jest kalendarz obowiązywania dostępności, z których dwa ostatnie terminy to:

  • strony internetowe: 1 stycznia 2020 – 22 grudnia 2020,
  • aplikacje mobilne: 23 czerwca 2021 – 22 grudnia 2021.

Ustawa WCAG obowiązuje wszystkie jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego i podmioty podległe, jednostki dysponujące finansami publicznymi, m.in: agencje rządowe, żłobki, przedszkola i szkoły publiczne, uczelnie wyższe, urzędy, jednostki mundurowe etc. Jej zalecenia są jednak coraz bardziej powszechne nie tylko wśród podmiotów zobligowanych prawnie, ale też takich, które w swoich wartościach wysoko cenią inkluzywność. Do tej grupy należy także Lively.

Webinar Lively tłumaczy przede wszystkim spektrum pojęć i definicji związanych z dostępnością cyfrową. Opisuje cztery kluczowe cechy dostępności cyfrowej: postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i solidność. Tłumaczy, dla kogo przystępne powinny być treści w online. Prowadzący – Marceli Wójcik, project manager z agencji Live Age i Michał Makowski, UX designer – omawiają, jak powinna być zbudowana dostępna strona www, jak tworzyć komunikację w social mediach oraz jak poszerzać dotarcie z przekazem podczas konferencji online. Webinar jest dostępny na kanale Lively na YouTubie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ebook zaś jest obszernym źródłem praktycznych porad, jak w ww. trzech obszarach zwiększyć dostępność cyfrową. Zawiera szereg wskazówek, jak tworzyć dostępną komunikację i treści. Z ebooka dowiemy się na przykład, jakich barw i kontrastu graficznego używać, jaką wielkość liter stosować, jakie materiały wzbogacić o napisy czy audiodeskrypcję. Poradnik szczegółowo opisuje, jakie praktyki stosować w przypadku wydarzeń online, by poszerzyć grono ich adresatów o osoby z utrudnionym odbiorem. Jest to pierwsze tak szerokie opracowanie na rynku, które umożliwia kompleksową modyfikację wydarzeń w dostępne dla osób z różnego typu wykluczeniami. Ebook dostępny jest na stronie Lively.pl.

Publikacja powyższych materiałów przez Lively połączona jest z kampanią w mediach społecznościowych (LikedIn i Facebook) oraz w Google, a także wsparta działaniami direct B2B.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się