Zespół Lively opracował przekrojowe materiały w postaci webinaru i ebooka na temat dostępności cyfrowej. Skupiają się one na trzech obszarach: strony www, komunikacja w social mediach i wydarzenia online. W ostatnim z nich jest to pierwsze na rynku tak szerokie ujęcie tematu dostępności cyfrowej konferencji i innych wydarzeń wirtualnych.
Punktem wyjścia dla materiałów jest fakt, iż podmioty publiczne są zobowiązane do przestrzegania Ustawy z 19 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, a zatem działania w zgodzie ze standardami Web Content Accesibility Guidelines (w skrócie WCAG) 2.1. W ustawie określony jest kalendarz obowiązywania dostępności, z których dwa ostatnie terminy to:
Zobacz również
- strony internetowe: 1 stycznia 2020 – 22 grudnia 2020,
- aplikacje mobilne: 23 czerwca 2021 – 22 grudnia 2021.
Ustawa WCAG obowiązuje wszystkie jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego i podmioty podległe, jednostki dysponujące finansami publicznymi, m.in: agencje rządowe, żłobki, przedszkola i szkoły publiczne, uczelnie wyższe, urzędy, jednostki mundurowe etc. Jej zalecenia są jednak coraz bardziej powszechne nie tylko wśród podmiotów zobligowanych prawnie, ale też takich, które w swoich wartościach wysoko cenią inkluzywność. Do tej grupy należy także Lively.
Webinar Lively tłumaczy przede wszystkim spektrum pojęć i definicji związanych z dostępnością cyfrową. Opisuje cztery kluczowe cechy dostępności cyfrowej: postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i solidność. Tłumaczy, dla kogo przystępne powinny być treści w online. Prowadzący – Marceli Wójcik, project manager z agencji Live Age i Michał Makowski, UX designer – omawiają, jak powinna być zbudowana dostępna strona www, jak tworzyć komunikację w social mediach oraz jak poszerzać dotarcie z przekazem podczas konferencji online. Webinar jest dostępny na kanale Lively na YouTubie.
Ebook zaś jest obszernym źródłem praktycznych porad, jak w ww. trzech obszarach zwiększyć dostępność cyfrową. Zawiera szereg wskazówek, jak tworzyć dostępną komunikację i treści. Z ebooka dowiemy się na przykład, jakich barw i kontrastu graficznego używać, jaką wielkość liter stosować, jakie materiały wzbogacić o napisy czy audiodeskrypcję. Poradnik szczegółowo opisuje, jakie praktyki stosować w przypadku wydarzeń online, by poszerzyć grono ich adresatów o osoby z utrudnionym odbiorem. Jest to pierwsze tak szerokie opracowanie na rynku, które umożliwia kompleksową modyfikację wydarzeń w dostępne dla osób z różnego typu wykluczeniami. Ebook dostępny jest na stronie Lively.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Publikacja powyższych materiałów przez Lively połączona jest z kampanią w mediach społecznościowych (LikedIn i Facebook) oraz w Google, a także wsparta działaniami direct B2B.
Słuchaj podcastu NowyMarketing