Niemieckie ministerstwo transportu, przygotowując nową kampanię społeczną mającą na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasku, postanowiło wykorzystać dwa elementy, które zawsze się „sprzedają” – mocne, kontrowersyjne hasło i nagość.
Kampania okraszona jest sloganem – „Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie”. Z kolei modele występujący w reklamie noszą kaski i… niewiele więcej.
Zobacz również
Jeszcze zanim pojawiły się oficjalne billboardy oraz plakaty, akcja została skrytykowana przez wielu niemieckich polityków, w tym m.in. przez przedstawicielki Socjaldemokratycznej Partii Niemiec, które nazwały kampanię „głupią i seksistowską”. Innym z kolei nie podobało się wykorzystywanie nagości do promowania polityki ministra transportu Andreasa Scheuera z konserwatywnej partii CSU.
W mediach społecznościowych również rozgorzała dyskusja na temat spornej kampanii. Niektórzy chwalili ją za dystans i kreatywność, sugerując, że taki rozgłos, jaki wokół niej jest, najlepiej potwierdza jej powodzenie. Natomiast Ci mniej przychylni internauci krytykowali kampanię za seksizm i tym samym zwracali uwagę na marną niemiecką infrastrukturę rowerową.
zdjęcia: runtervomgas.de
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2018 roku holenderska marka rowerów Veloretti rozpoczęła międzynarodową kampanię online, która na początku wygląda jak typowy film promujący markę, jednak komunikat i sposób jego wyrażenia są uderzające.
PS2
Platforma rowerowa Multibike zorganizowała akcję społeczną pt. „Lepiej w kasku”, której głównym celem jest budowanie świadomości noszenia kasku rowerowego jako czynnika znacznie zwiększającego bezpieczeństwo.