Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na najnowsze zmiany w przepisach o zamówieniach publicznych, które w przetargach publicznych narzucają obowiązek większego uwzględniania kryteriów pozacenowych. W ramach projektu eksperci wyjaśnią na jakie obiektywne kryteria warto zwrócić uwagę, by nie wpaść w pułapkę „niskiej ceny”, która często przekłada się na gorszą jakość produktów. LoveBrands Relations odpowiada za strategię dla tej kampanii oraz za bieżące doradztwo. Stworzy także platformę edukacyjną dedykowaną decydentom ds. zakupów z sektora publicznego oraz poprowadzi dla kampanii działania media relations.
ZIPSEE „Cyfrowa Polska”, czyli Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT to organizacja zrzeszająca największych w tej branży producentów i dystrybutorów m.in. AB, ABC Data, Action, HP, Canon, Komputronik, LG, Microsoft, Panasonic, Philips, Samsung, Sharp, Sony czy Tech Data. Firmy te łączy fakt, że kładą duży nacisk na jakość swoich produktów i usług, bo zależy im na zaufaniu konsumentów – zarówno tych z sektora B2C, jak i B2B. Dążą do optymalizacji cen, ale wiedzą, że poniżej pewnej ceny nie da się zagwarantować odpowiedniej jakości oraz bezpieczeństwa dla środowiska.
Zobacz również
To dlatego w przetargach publicznych, w których do tej pory rządziła najniższa cena, często przegrywały z firmami oferującymi tańsze, ale też gorsze zamienniki, gorszy serwis pozakupowy czy krótszy okres gwarancji. Decyzje urzędników często wynikały z braku wiedzy na temat tego, na jakie elementy oferty warto zwrócić uwagę, by mieć pewność, że wybrało się ofertę z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.
W dniu 28 lipca 2016 r. weszła w życie nowa ustawa z dnia 22 czerwca 2016 r., na mocy której cena będzie mogła stanowić nie więcej, niż 60 proc. wagi wszystkich kryteriów oceny oferty. To oznacza, że pracownicy spółek skarbu państwa oraz urzędów zobowiązani będą stosować w ocenie kryteria pozacenowe.
Opracowana przez LoveBrands Relations dla ZIPSEE „Cyfrowa Polska” kampania edukacyjno-informacyjna „Czy cena czyni cuda w przetargach publicznych” ma za zadanie uświadomić urzędnikom co oznaczają nowe zmiany w prawie o przetargach publicznych oraz wesprzeć ich wyposażając w odpowiednią wiedzę, jak wdrożyć je w praktyce. W ramach kampanii powstanie strona internetowa, organizowane będą szkolenia i wykłady oraz prowadzone będą działania media relations, za które również odpowiada LoveBrands Relations.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Czy cena czyni cuda w przetargach publicznych” to już trzeci obszar współpracy LoveBrands Relations z ZIPSEE „Cyfrowa Polska”. Agencja odpowiada także za działania public affairs w obszarze podatku dochodowego VAT i przestępstw karuzelowych, które zagrażają nie tylko budżetowi państwa, ale także uczciwym przedsiębiorcom. Wspiera również komunikacyjnie ZIPSEE „Cyfrowa Polska” w obszarze opłaty reprograficznej i niejasności związanych z jej redystrybucją do artystów przez organizacje zbiorowego zarządzania .
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszę się, że po raz kolejny możemy współpracować z ZIPSEE „Cyfrowa Polska przy kampanii informacyjno-edukacyjnej. Temat zamówień publicznych jest bardzo ważny z punktu widzenia odpowiedzialnego wydawania państwowych pieniędzy – mówi prezes LoveBrands Relations Dorota Bieniek-Kaska.