LPP udostępnia vouchery na naprawę ubrań

LPP udostępnia vouchery na naprawę ubrań
LPP, polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp i House, w ramach akcji Wear Your Story, będącej drugą edycją kampanii Dbaj o Ubranie, oddaje w ręce konsumentów pulę voucherów na drobne usługi krawieckie. 
O autorze
1 min czytania 2024-07-02

Jak wynika z badania przygotowanego przez LPP przy współpracy z ARC Rynek i Opinia, Polacy chcą naprawiać ubrania, jednak powstrzymuje ich przed tym przede wszystkim brak umiejętności. Z drugiej strony, w społeczeństwie rośnie świadomość ekologiczna, a wraz z nią zainteresowanie ratowaniem uszkodzonej odzieży. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów i pokazać im realną wartość wynikającą z przedłużania życia ulubionych elementów garderoby, LPP udostępnia vouchery na naprawy w wybranych zakładach krawieckich w kilkunastu punktach w Polsce.

– Wierzymy, że transformacja jest możliwa zarówno pod kątem biznesowym, jak i konsumenckim. Codziennie podejmujemy wysiłki, aby zmniejszać negatywny wpływ naszej działalności na środowisko. Ale nie zapominamy o tej drugiej stronie, czyli naszych klientach – chcemy wspierać ich w zmianie podejścia do mody. Dlatego postanowiliśmy zaoferować im narzędzia, które pomagają przedłużyć życie ubrań, ale również historii w nich ukrytych. Taka komplementarna postawa biznesu jest kluczowa dla przyszłości naszej planety. Chcemy pomagać w przechodzeniu na model cyrkularny, w którym naprawa i ponowne użycie ubrań jest normą – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.

Inicjatywa rusza 1 lipca i będzie trwać do 31 października 2024 r. 

– Polska jest jednym z tych krajów Europy, w którym wskaźnik cyrkularności znajduje się powyżej średniej globalnej i wynosi 10,2%. To dobra, ale niestety wciąż zbyt niska wartość, która oznacza, że 89,8% naszej gospodarki oparta jest na wykorzystaniu surowców pierwotnych. Chcemy uwrażliwić naszych klientów na tę sytuację i rozwinąć w nich nawyk naprawiania odzieży, który mieli nasi rodzice. Jeśli sami nie czują się na siłach by dokonać poprawek krawieckich, zawsze mogą skorzystać z usług lokalnych zakładów. Naszą akcją możemy z jednej strony zmotywować konsumentów do korzystania z usług naprawczych świadczonych przez lokalnych krawców, z drugiej wesprzeć drobne rzemiosło – wyjaśnia Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Partnerem akcji voucherowej jest woshwosh, specjalizujący się dotąd w naprawach i odnawianiu obuwia. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing