Lubella rezygnuje z jajek z chowu klatkowego

Lubella, jeden z największych producentów makaronów i produktów zbożowych w Polsce, właśnie zakończyła proces rezygnacji z jajek z chowu klatkowego w swoich produktach – 3 lata wcześniej, niż pierwotnie zakładano. Firma w swoim makaronie 5 i 4 jajecznym używa obecnie jaj z wolnego wybiegu.
O autorze
2 min czytania 2021-03-23

Lubella w 2018 roku zadeklarowała rezygnację z jajek z chowu klatkowego. Początkowo firma zakładała, że jaja „trójki” wycofa do 2025 roku, jednak proces ten został zakończony dużo szybciej. Lubella obecnie zakończyła proces wycofywania jajek pochodzenia klatkowego. Już teraz w produktach Lubelli znajdują się wyłącznie jajka z chowu bezklatkowego

Według badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym 2020 r. aż 82% ankietowanych uważa, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Co więcej, wg Centrum Badania Opinii Społecznej sposób chowu kur jest najważniejszym kryterium dla Polaków podczas kupowania jaj – w 2018 roku 35% ankietowanych przyznało, że zwraca na ten czynnik największą uwagę. Od 2006 roku świadomość społeczna w tym zakresie zwiększyła się aż trzykrotnie – wówczas to samo deklarowało 13% respondentów, a istotniejszym czynnikiem, decydującym o rodzaju kupowanych jajek, była niska cena. Wycofanie jaj „trójek” powinno nastąpić najpóźniej do 2025 roku. Lubella zrealizowała ten krok jeszcze szybciej, pokazując, jak ważne są dla niej potrzeby konsumentów oraz poprawa dobrostanu kur.

– Chcąc dać wyraźny znak, że oczekiwania konsumentów są dla nas ważne, podjęliśmy decyzję o rezygnacji przez Lubellę z wykorzystania jaj z chowu klatkowego. Zmiana tych produktów to element naszych działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nasza decyzja podyktowana jest potrzebami Polaków poszukujących żywności wytworzonej z naturalnych składników, najwyższej jakości, która nawiązuje do tradycyjnych smaków z dzieciństwa – mówi Dorota Liszka, manager ds. Komunikacji Korporacyjnej.

Ten ważny krok marki Lubella popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki, które od 2016 r. prowadzi kampanię „Jak One To Znoszą?” w ramach, której podkreśla, że troska o dobrostan zwierząt jest niezbędnym elementem odpowiedzialności społecznej biznesu. Wprowadzone przez Lubellę zmiany wpłyną pozytywnie na kształtowanie świadomości konsumenckiej i promocję dobrych praktyk w biznesie, co jest wspólnym celem marki i Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Sieć Kaufland zapowiedziała, że wspólnie z partnerami będzie dążyć do tego, aby już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka poinformowała o wycofaniu ze swojej oferty świeżych jaj klatkowych. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.

PS3

W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązywały do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.