Make Friday Green Again: Francuskie marki rezygnują z Black Friday z uwagi na środowisko

Make Friday Green Again: Francuskie marki rezygnują z Black Friday z uwagi na środowisko
Francuskie marki postanowiły w tym roku powiedzieć stop wyprzedażowemu szaleństwu, jakie odbędzie się podczas Czarnego Piątku. Ponad 450 brandów włączyło się w inicjatywę „Make Friday Green Again”, która zwraca uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym świętem.
O autorze
1 min czytania 2019-11-19

Pomysłodawcą inicjatywy „Make Friday Green Again” jest założyciel francuskiej marki FAGUO, która stawia na zrównoważoną modę. Akcję ostatecznie wsparło ponad 450 brandów, które ogłosiły, że w tym roku rezygnują z organizowania wyprzedażowego szaleństwa, jakim jest Czarny Piątek. 

Dlaczego? Otóż, brandy zaangażowane w inicjatywę zwracają uwagę na to, że w dniu tego święta konsumenci kupują o wiele za dużo rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebują. Ostatecznie z połowy zakupionych produktów nigdy nie skorzystają, a następnie – pozbędą się ich. A takie zachowanie negatywnie wpływa na nasze środowisko, powodując m.in. zmiany klimatyczne.

Marki zaangażowane w akcję zachęcają więc, by 29 listopada, kiedy odbędzie się Czarny Piątek, konsumenci nie skorzystali z wyprzedażowych ofert, tylko poświęcili czas na przeanalizowanie, jakie rzeczy, które posiadają, można albo naprawić, albo oddać komuś innemu, albo nawet poddać recyklingowi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeśli zaś chodzi o polski rynek, to butik Slow Concept Store, znajdujący się w warszawskiej Promenadzie, podjął podobną decyzję o rezygnacji z Czarnego Piątku. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W ubiegłym roku z okazji Czarnego Piątku IKEA zwracała uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu marka stworzyła kolekcję „Przyda się”, która przypominała o rzeczach odłożonych i zapomnianych, bo może „kiedyś się przydadzą”.