Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

„Make Moves”: playlista Nike i Spotify, która ma motywować nastolatki do ruchu

nike spotify make moves
Nike i Spotify rozpoczęły globalne partnerstwo „Make Moves”, którego celem jest inspirowanie dziewcząt do codziennej aktywności fizycznej w rytm specjalnie przygotowanej playlisty.
O autorze
2 min czytania 2025-09-04

Jak pokazuje Raport WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) z 2024 roku, aż 85% nastolatek na świecie nie wykazuje takiej aktywności fizycznej, która jest powszechnie zalecana. Dziewczęta mają również coraz mniej pewności siebie, boją się być ocenianymi podczas uprawiania sportu. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, gdy już osiągają w nim sukcesy.

Spotify i Nike zachęcają do aktywności fizycznej

W odpowiedzi na ten problem, Nike i Spotify ruszyły z inicjatywą Make Moves. Jej celem jest pokazanie nastoletnim dziewczętom, że warto uprawiać sport. Aby zachęcić je do aktywności fizycznej i zbudować pozytywne skojarzenia wokół ruchu, powstała specjalna playlista, która ma wzmocnić ich pewność siebie, ale też dać możliwość samoekspresji.

Nike i Spotify zachęcają do ruchu przy choć jednej z piosenek dziennie, by poprawić swoje samopoczucie psychiczne i wykorzystać do tego moc muzyki.

Projekt wspierają sportowcy, artyści i twórcy z całego świata, którzy skomponowali energetyczną ścieżkę dźwiękową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W gwiazdorskiej obsadzie wspierających akcję znaleźli się artyści tacy, jak brazy, SGaWD, Bridget Blue i KMAT, a także światowej klasy zawodniczki Nike: Dina Asher-Smith, Keely Hodgkinson, Georgia Stanway, Ada Hegerberg, Mariona Caldentey, Rhasidat Adeleke, Sophie Hahn, Katarina Johnson-Thompson, Georgia Bell, Zoe Harrison, Lotte Wubben-Moy i Amber Anning.

Ponadto, Nike opublikowała w Japonii i Francji przewodniki, które podpowiadają, jak pozbyć się barier utrudniających nastolatkom uprawianie sportu. W ramach współpracy z Tucker Center powstało również bezpłatne narzędzie cyfrowe mające pomóc dziewczętom w trenowaniu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Program pilotażowy Make Moves

W 2023 roku przeprowadzono akcję testową. Brytyjski program pilotażowy Make Moves pokazał, że inicjatywa ma sens. Akcja dotarła wówczas do ponad 700 dziewcząt, co przełożyło się na 20% wzrost pewności siebie, 40% wzrost regularnej aktywności fizycznej i 19% spadek regularnego uczucia lęku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nastolatki powinny zawsze uprawiać sport. Możesz poznać nowych przyjaciół, rozwinąć kluczowe umiejętności komunikacyjne i budowania zespołu oraz być z siebie dumna. Być może najważniejsze jest to, że uczysz się patrzeć na swoje ciało w nowym świetle – doceniając je i będąc z niego dumnym za niesamowite rzeczy, które potrafi, a nie tylko za to, jak wygląda – mówi zawodniczka Dina Asher-Smith.

– Czasami nie wiem, czy to ja słucham muzyki, czy to muzyka słucha mnie. Właśnie tak czuję się zestrojona ze swoimi playlistami. Kiedy biegam, proszę o muzykę, która mnie pobudzi, a kiedy ćwiczę jogę, potrzebuję spokojnych melodii. Szczerze mówiąc, czuję, że życie może rzucić mi wyzwanie, a ja dam sobie radę, o ile mam przy sobie słuchawki – dodaje zawodniczka Lotte Wubben-Moy.

PS Decathlon postuluje wprowadzenie ulgi podatkowej na zajęcia sportowe dla dzieci

PS2 Kampania #KeepHerConfident. Dove i Nike wspierają pewność siebie u dziewczynek

PS3 „Seat Belters”: spersonalizowane playlisty Spotify pomagają stać się lepszym kierowcą