TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Małgorzata Socha, Anna Lewandowska i Julia Wieniawa ponownie bohaterkami świątecznej kampanii Apartu

Małgorzata Socha, Anna Lewandowska i Julia Wieniawa ponownie bohaterkami świątecznej kampanii Apartu
Mimo wielu krytycznych słów, które padły w kontekście zeszłorocznej świątecznej kampanii Apartu, marka zaprosiła do współpracy te same nazwiska. Czy i tym razem reklama będzie inspiracją do stworzenia parodii?
O autorze
1 min czytania 2021-11-19

Rok temu marka Apart zaprezentowała swoją nową świąteczną kampanię, której twarzami zostały aktorki Julia Wieniawa i Małgorzata Socha oraz trenerka Anna Lewandowska. Wideo trwające niemal 4 minuty biło rekordy popularności w internecie i było krytykowane m.in. za promowanie luksusu w samym środku trwania pandemii. Pełen blichtru i przepychu spot został sparodiowany przez Klub Komediowy – film zatytułowany „Piękna i długa reklama Apartu” delikatnie wyśmiewa świąteczny spot marki, m.in. z uwagi na lektorkę, która w humorystyczny sposób opisuje po kolei to, co dzieje się w reklamie i niejednokrotnie podkreśla jej długość. 

Parodia została jednak zrobiona w na tyle smaczny sposób, że sama marka postanowiła się do niej odnieść – pod filmem na facebookowym profilu Klubu Komediowego firma zostawiła bowiem komentarz o takiej treści: „Zrobiliście nam tym dzień. Już wiemy, kto będzie robił naszą kolejną reklamę! PS. Poczekajcie do jutrzejszego backstage’u – to dopiero będzie”.

„Apart nie spostrzegł, że świat się zmienił”, czyli kilka słów o „pięknej i długiej” świątecznej reklamie marki

Niestety jednak marka nie dotrzymała słowa – nowa kampania nie została zrobiona ani przez Klub Komediowy, ani przez kogokolwiek, kto w sposób lekki i nowoczesny przedstawiłby świąteczną ofertę producenta biżuterii. Co więcej, w reklamie występują te same osoby, co rok temu, czyli Małgorzata Socha, Anna Lewandowska i Julia Wieniawa. Bohaterki kolejny raz wdzięczą się przed kamerą, nienaturalnie demonstrują biżuterię na tle bajkowej scenografii (ilustracje autorstwa Igora Kubika), a więc… jest tak samo, jak rok temu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PRAWIE tak samo – tym razem spot nie trwa 4 minut, a zamiast tego mamy trzy osobne krótkie spoty. Tłem muzycznym został natomiast fragment utworu „Don’t Give Up On Love” (James Knight & Daniel Farrant feat. Hayley Sanderson), czyli znacznie bezpieczniejszy wybór niż zeszłoroczna piosenka („Lubię wracać tam gdzie byłem” Zbigniewa Wodeckiego).

Czy i w tym roku kampania sprowokuje do stworzenia jej prześmiewczej wersji? Wydaje się, że tym razem poziom luksusu i elegancji w reklamie został nieco zredukowany, ale bardzo nieznacznie (a może to tylko wrażenie, bo spoty są dużo krótsze i mniej rażą w oczy). Można jednak uznać, że marka zamierza kontynuować swoją oderwaną od rzeczywistości, kiczowatą estetykę i dalej będzie promować przesłodzony wizerunek kobiety. Przynajmniej jest w tym konsekwentna. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się