Malwa rodem z młodopolskich obrazów na mundurach Polskich Linii Lotniczych LOT

Malwa rodem z młodopolskich obrazów na mundurach Polskich Linii Lotniczych LOT
Marka odzieżowa LANCERTO i PLL LOT łączą siły i prezentują nowe mundury Polskich Linii Lotniczych. Ich design jest inspirowany młodopolskimi obrazami, a dokładnie – motywem malwy.
O autorze
2 min czytania 2024-08-05

W mundurach załogi PLL LOT zagościły motywy rodem z natury młodopolskiej sztuki. To rezultat współpracy z firmą LANCERTO, która przy okazji Euro 2024 zaprojektowała kolekcję garniturów dla Michała Probierza, selekcjonera reprezentacji Polski.

Twórcy nowych dodatków, przygotowując projekty, zainspirowali się sztuką Młodej Polski, w której motywy kwiatowe można znaleźć choćby na obrazach Stanisława Wyspiańskiego, Olgi Boznańskiej czy Józefa Mehoffera.

Na apaszkach i poszetkach, a dla panów – krawatach, dekorujących stroje załogi PLL LOT pojawiły się malwy – kwiaty będące swoistym wyrazem polskości. Jak tłumaczą projektanci i pomysłodawcy, motyw ten przywodzi na myśl „słoneczne, letnie popołudnie z dala od miasta, gdzie kwiaty malw delikatnie kołyszą się na wietrze, a jedyny dźwięk, jaki można usłyszeć, to delikatny śpiew ptaków”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z całego projektu wyłaniają się spokój, elegancja i harmonia, bo właśnie takie krajobrazy Polski są cenione na całym świecie i od teraz będą promowane również na gościnnych pokładach przewoźnika.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Polskie Linie Lotnicze LOT są dumnym ambasadorem Polski na świecie. Partnerstwo z LANCERTO przy tworzeniu nowych dodatków do mundurów to kolejny przykład naszego zaangażowania w promocję nowoczesnego polskiego wzornictwa, przy jednoczesnym przywiązaniu do tradycji. Nasze załogi każdego dnia, dbając o bezpieczeństwo i komfort pasażerów LOT-u, docierają do ponad 100 portów lotniczych na całym świecie. Chcemy by malwa, kwiat kojarzony z polską sztuką, stała się nowym znakiem rozpoznawczym naszej gościnności i profesjonalizmu – mówi Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.

Projektanci marki LANCERTO nie zapomnieli też o najważniejszym symbolu LOT-u – żurawiu, towarzyszącym firmie od początku jej istnienia, czyli od 95 lat. Symbol szczęścia i długowieczności w formie zaprojektowanej przez Tadeusza Lucjana Gronowskiego dalej w subtelny sposób towarzyszy akcesoriom załóg pokładowych oraz personelu naziemnego.

Stewardesy będą od teraz nosiły białe apaszki w czerwone malwy, z granatową lamówką, natomiast szefowe pokładu – dodatki w wersji z granatowym tłem w czerwone kwiaty i czerwoną lamówką. Z kolei personel naziemny PLL LOT otrzymał białe apaszki w czerwone kwiaty i czerwonym brzegiem.

Współpraca z LANCERTO nie jest jedynym sposobem na połączenie transportu lotniczego ze sztuką i kulturą. W ostatnim czasie przewoźnik zaprezentował projekt zrealizowany wspólnie z Muzeum Narodowym w Warszawie. Film prezentujący zasady bezpieczeństwa na pokładzie, który miał premierę w grudniu 2023 r., nagrano w Galerii Sztuki XIX Wieku.

Zdjęcia: mat. pras.

PS LOT prezentuje safety video. Projekt powstał we współpracy z Muzeum Narodowym w Warszawie

W sieci pojawiło się nowe safety video od Polskich Linii Lotniczych LOT. To wynik współpracy z Muzeum Narodowym w Warszawie.