Wnioski płynące z analizy mogą pomóc marketerom porównać się do benchmarków rynkowych i wyznaczyć nowe cele ilościowe dla działań marketingowych w obrębie Facebooka.
Zaangażowanie to jeden z najważniejszych wskaźników umożliwiających ocenę jakości komunikacji prowadzonej przez marki w social media. Skuteczne budowanie zaangażowania fanów jest jednak znacznie trudniejsze od budowania zasięgu. Mimo że zasięg i zaangażowanie są od siebie zależne, to ten pierwszy w dużej mierze uzależniony jest między innymi od Edge Ranku, czyli algorytmu Facebooka, który determinuje pozycję postów pojawiających się na ścianach użytkowników. Czym zatem charakteryzuje się zaangażowanie na profilach różnej wielkości?
Zobacz również
Z przeprowadzonej przez Sotrender analizy wynika m.in., że najmniejsze oraz największe strony angażują mniej użytkowników niż przeciętnie, natomiast dla profili średniej wielkości przeciętna liczba zaangażowanych jest znacznie wyższa niż wynika z wyznaczonego trendu.
Jakie są przyczyny tego zjawiska? Zapraszamy do lektury najnowszego raportu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pełna treść raportu dostępna na blogu Sotrendera.
Słuchaj podcastu NowyMarketing