Mały może więcej – Sotrender analizuje zaangażowanie na Facebooku

Sotrender opublikował nowy raport, w którym po raz pierwszy w Polsce przeanalizował relację pomiędzy zaangażowaniem, a liczbą fanów na próbie blisko 4,5 polskich profili.
O autorze
1 min czytania 2013-07-30

Wnioski płynące z analizy mogą pomóc marketerom porównać się do benchmarków rynkowych i wyznaczyć nowe cele ilościowe dla działań marketingowych w obrębie Facebooka.

Zaangażowanie to jeden z najważniejszych wskaźników umożliwiających ocenę jakości komunikacji prowadzonej przez marki w social media. Skuteczne budowanie zaangażowania fanów jest jednak znacznie trudniejsze od budowania zasięgu. Mimo że zasięg i zaangażowanie są od siebie zależne, to ten pierwszy w dużej mierze uzależniony jest między innymi od Edge Ranku, czyli algorytmu Facebooka, który determinuje pozycję postów pojawiających się na ścianach użytkowników. Czym zatem charakteryzuje się zaangażowanie na profilach różnej wielkości?

Z przeprowadzonej przez Sotrender analizy wynika m.in., że najmniejsze oraz największe strony angażują mniej użytkowników niż przeciętnie, natomiast dla profili średniej wielkości przeciętna liczba zaangażowanych jest znacznie wyższa niż wynika z wyznaczonego trendu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie są przyczyny tego zjawiska? Zapraszamy do lektury najnowszego raportu.

Pełna treść raportu dostępna na blogu Sotrendera.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się