Torebeczka foliowa na banany, ogórki, orzechy. Oczywiście wszystko osobno – znacie to? Niestety wciąż często spotykamy się z tym, że owoce czy warzywa pakowane są w osobne plastikowe torby czy opakowania. Takie coś zdarza się nie tylko w supermarketach, ale również na coraz to modniejszych targowiskach. A wszyscy dobrze wiemy, jak szkodliwy dla naszego środowiska jest plastik, zwłaszcza ten nierecyklingowany.
Z tego powodu stowarzyszenie Miasto Jest Nasze ruszyło z akcja #MamNaToPapier, której celem jest zachęcenie społeczeństwa do wybierania papierowych opakowań, zamiast plastikowych. Na początek wybrano jedno z najbardziej znanych targowisk w Warszawie, czyli bazar pod Halą Mirowską. Do akcji dołączyło już kilkanaście stoisk na bazarze, a kilkadziesiąt kolejnych wykazuje zainteresowanie.
Zobacz również
Każde stoisko na targowisku przy Hali Mirowskiej, które bierze udział w akcji, jest oznaczone specjalną etykietą #MamNaToPapier.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
zdjęcia: miastojestnasze.org
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawią się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.
PS2
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań – tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
PS3
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.