„MAMY czas na zdrowie” to kampania społeczna skierowana do pracujących mam, które nie mają czasu na odpoczynek, szczególnie gdy zmagają się z przeziębieniem lub grypą.
Wypełnianie służbowych obowiązków nawet podczas choroby ma związek z obawą o utratę premii finansowej, która często stanowi nawet ponad 20% comiesięcznych dochodów mam. Kampania „MAMY czas na zdrowie”, organizowana przez Haleon, producenta leku Theraflu i Fundację Share the Care, ma na celu zmianę tej sytuacji, zwiększając świadomość problemu oraz proponując rozwiązania, które pozwolą matkom na odpoczynek i regenerację podczas choroby.
Zobacz również
To drugi etap kampanii, która zadebiutowała w okresie od listopada 2023 do marca 2024 roku. Jej autorzy zaznaczają, że chcą w ten sposób podkreślać potrzebę dialogu pomiędzy pracodawcami a pracownikami i promować dobre praktyki, które pomogłyby zmniejszyć finansowe obciążenie związane z chorobą, w szczególności przeziębieniem czy grypą.
Wśród zaproponowanych rozwiązać pojawił się m.in. wprowadzenie elastycznych form pracy oraz dodatkowych benefitów zdrowotnych oferowanych przez pracodawców, które mogłyby skutecznie zmniejszyć lęk pracowników związany z utratą dochodów w przypadku choroby.
W ramach akcji „MAMY czas na zdrowie” zaplanowano również rozmowy z przedstawicielami środowisk biznesowych, których celem jest wypracowanie konkretnych rekomendacji dla firm. Pełną gamę materiałów edukacyjnych (m.in. krótki test, okazję do podzielenia się anonimowo własnymi doświadczeniami, a także filmy i teksty edukacyjne) można znaleźć na stronie internetowej www.mamyczasnazdrowie.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcia: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing