Konkurs European Solal Marketing Awards powrócił po pandemicznej przerwie. Na tegorocznym rozdaniu najbardziej prestiżowych europejskich nagród w dziedzinie marketingu centrów handlowych wielki sukces odniosła Manufaktura, zarządzana przez APSYS Polska. Jako jedyna w Polsce została uhonorowana dwoma złotymi statuetkami oraz jedną srebrną.
European Solal Marketing Awards 2022 to wiodący program nagród uznający jakość w kontekście kampanii promocyjnych, marketingowych i PRowych, realizowanych dla centrów handlowych w Europie. Projekty oceniane są przez ponad dwudziestu ekspertów ds. marketingu. W tym roku jury uhonorowało Manufakturę w trzech kategoriach.
Zobacz również
Trzy razy podium
Pierwsze złoto, w kategorii Strategic Marketing, zdobył projekt Człowiek z Manufaktury, czyli pierwsza na świecie opera, której bohaterem jest miasto i jego wyjątkowa historia.
Opera powstała przy współudziale Teatru Wielkiego w Łodzi, a praca nad tak ogromnym przedsięwzięciem zajęła kilka lat. Wspólnymi siłami udało nam się stworzyć ambitny, zakrojony na szeroką skalę projekt, który został niezwykle pozytywnie przyjęty przez rzeszę odbiorców – zarówno krytyków sztuki, jak i łodzian oraz turystów. Projekt był wielkim wyzwaniem zarówno pod względem organizacyjnym, jak i promocyjnym. Premiera spektaklu odbyła się w maju 2019, na spektakularnej plenerowej scenie na rynku Manufaktury, wśród zrewitalizowanych, pofabrycznych zabudowań XIX-wiecznego imperium Izraela Poznańskiego – wyjaśnia Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Operę „Człowiek z Manufaktury” nagrodzono również drugą, srebrną statuetką, w kategorii PR actions. Komunikacja PRowa, skutecznie dotarła nie tylko do lokalnych mediów, ale zainteresowała również ogólnopolskie (i nie tylko!) media branżowe, związane z szeroko pojętą kulturą i teatrem.
Drugie złoto, w kategorii Grand opening/refurbishment, zdobył projekt „To przechodzi wszelkie przeobrażenie”, czyli kampania marketingowa dotycząca spektakularnej inwestycji związanej z modernizacją budynku galerii handlowej Manufaktury. Dzięki skutecznej komunikacji i niebanalnym pomysłom marketingowym, prace remontowe nie wpłynęły negatywnie na frekwencję i wizerunek centrum.
Remont kojarzy się dość jednoznacznie – hałas, brud, utrudnienia i niezadowolenie sąsiadów. Manufaktura pokazała, że remont nie musi być tak postrzegany. Największa w historii obiektu modernizacja wymagała też wyjątkowej oprawy. W ramach projektu stworzyliśmy kampanię marketingową z hasłem przewodnim „To przechodzi wszelkie przeobrażenie”. Akcja składała się z 3 nieoczywistych działań, dzięki którym zamiast kryć się z planowanymi pracami, mogliśmy o nich opowiedzieć w kreatywny sposób. Bo jeśli remontować, to tylko w zgodzie z sąsiadami, szczególnie w kontekście miejsca, które jest integralną częścią miasta, w której łodzianie nie tylko robią zakupy, ale także spędzają swój wolny czas – dodaje Długosz-Łempicka.
Pierwszym elementem kampanii było wysłanie pocztówek zaprojektowanych techniką podwójnej ekspozycji, dających wrażenie trójwymiarowości – z informacją o starcie prowadzonych prac. Pocztówki zostały dostarczone do 40 tys. domostw w najbliższej okolicy Manufaktury i regionie. Kolejnym krokiem była instalacja na rynku lunety, której specjalna soczewka pozwalała odczytać ukryty w bilbordzie na fasadzie galerii obraz.
„Przeobrażenie” promowali znani polscy stand-up’erzy: Adam Van Bendler i Paweł Chałupka. Komicy w krótkich spotach radiowych i filmach satyrycznie komentowali prace modernizacyjne. W ten sposób Manufaktura pokazała, że do refubrishmentu można podejść z optymizmem i humorem.
Przyznanie Manufakturze aż trzech nagród w tegorocznym European Solal Marketing Awards to dla nas niesamowite wyróżnienie. Jesteśmy zaszczyceni, że nasze kreatywne podejście i tworzenie nieszablonowych strategii komunikacji z otoczeniem, spotkało się z tak pozytywnym odbiorem, szczególnie w oczach ekspertów w branży. To utwierdza nas w przekonaniu, że idziemy właściwą drogą i z jeszcze większym entuzjazmem będziemy podchodzić do kolejnych wyzwań – dodaje Monika Długosz-Łempicka.