Według badania KPMG pt. „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” (2023) w Polsce sztuczna inteligencja wykorzystywana jest najczęściej w marketingu, produkcji i planowaniu łańcucha dostaw. Przedsiębiorstwa na pierwszym miejscu stawiają klienta – potwierdza to fakt, że najczęściej używanym systemem informatycznym okazał się CRM, który służy do zarządzania relacjami z klientem.
W jakich obszarach AI wspiera firmy?
- Personalizacja: dostosowywanie treści i ofert do indywidualnych preferencji i zachowań klientów, co zwiększa skuteczność działań marketingowych.
- Automatyzacja: automatyzowanie wysyłania wiadomości e-mail, planowania kampanii reklamowych, zarządzania treściami.
- Obsługa klienta: zapewnienie szybkiej i skutecznej obsługi klienta.
- Analiza danych: analizowanie ogromnych ilości danych, w tym zachowań klientów, preferencji, trendów rynkowych i konkurencji.
Firmy często stoją przed wyzwaniem wyszukania odpowiedniego rozwiązania lub poznania ich pełnych możliwości. Odpowiadając na to wyzwanie, Polski Fundusz Rozwoju przygotował „Mapę wybranych narzędzi AI w marketingu i sprzedaży”. Mapa składa się z rozwiązań, które zostały pogrupowane według kategorii:
Zobacz również
- generowanie i edycja treści,
- przygotowanie i edycja prezentacji,
- generowanie i edycja obrazu, wideo i audio,
- relacja z klientem,
- automatyzacja marketingu,
- budowa stron WWW,
- monitorowanie sieci,
- social media,
- rozwiązania chatbot.
Zestawienie zostało przygotowane na podstawie analizy danych zastanych i nie jest zamkniętym zbiorem. Każda polska firma, która oferuje rozwiązania sztucznej inteligencji, może dołączyć, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Po pomyślnej weryfikacji, zgłoszenie zostanie dodane do zestawienia.
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS OpenAI przedstawia Sorę, czyli narzędzie generujące wideo na podstawie tekstu
Wykorzystanie sztucznej inteligencji wkracza na nowy poziom. OpenAI przedstawia nowe narzędzie o nazwie Sora, które daje możliwość wygenerowania klipu wideo na podstawie tekstu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 8 sposobów na przyspieszenie pracy oraz zwiększenie ROI dzięki transkrypcji audio i wideo
Umiejętne wykorzystanie transkrypcji wideo to klucz do zwiększenia zasięgów i wzrostu wskaźnika ROI. Sprawdź, jak korzystać z narzędzi do transkrypcji opartych na AI i dlaczego dodanie napisów do filmu może się okazać bodźcem do rozwoju dla twojej firmy.