Firma daje drugie życie zużytym plandekom samochodowym z własnej floty transportowej i przekształca je na nowe, praktyczne produkty – piórniki, torby na zakupy, torby sportowe, etui na laptop, uchwyty na dokumenty, a nawet… buty!
Ekologiczna transformacja: od transportu do codziennego użytku
Flota Marathon International pokonuje rocznie miliony kilometrów. Charakterystyczne samochody ciężarowe firmy można spotkać praktycznie w całej Europie. Jednym z wyróżników Marathon International jest dbanie o stan samochodów. Większość floty stanowią najnowsze modele marek DAF i Mercedes. Firma regularnie wymienia swoje samochody po to, by sprostać rygorystycznym normom ekologicznym, a także by zapewnić komfort swoim kierowcom i najwyższy poziom świadczonych usług klientom. Systematycznej wymianie podlegają także plandeki, które wykorzystywane są w zestawach samochodowych.
Zobacz również
Zamiast trafiać na składowiska odpadów, plandeki samochodowe, które zostały już wyeksploatowane, zyskują drugie życie dzięki innowacyjnemu podejściu Marathon International. Proces przetwarzania obejmuje dokładne oczyszczanie i przetwarzanie materiału, który następnie staje się surowcem do produkcji praktycznych artykułów codziennego użytku.
– Produkty uzyskane z odnawialnych plandek samochodowych nie tylko wpisują się w nurt ekologii, ale również charakteryzują się wysoką jakością i oryginalnym designem. Piórniki, torby na zakupy, etui na laptop, a nawet buty zyskują unikalny charakter dzięki wykorzystaniu różnorodnych wzorów i tekstur pochodzących od oryginalnych plandek – mówi Aleksandra Kaszub, wiceprezes zarządu Marathon International.
Źródło: mat. prasowe Marathon International
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Źródło: mat. prasowe Marathon International
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: mat. prasowe Marathon International
– Mamy świadomość, że branża transportowa uchodzi za jedną z tych, które mają największy wpływ na środowisko, dlatego naszą ambicją jest robić wszystko, by maksymalnie zredukować emisję spalin i podejmować działania w duchu zero waste. Jako lider branży pokazujemy innym jak można to robić skutecznie. Oprócz dawania drugiego życia plandekom aktywnie pracujemy też nad alternatywnymi paliwami, dzięki którym znacząco zredukujemy emisję spalin – dodaje Aleksandra Kaszub.
Zobowiązanie do ochrony środowiska i kreatywnego recyklingu
Marathon International jest zdeterminowany w podejściu do zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Program „Druga Szansa dla Plandek” to nie tylko krok w kierunku redukcji odpadów, ale również dowód na to, że kreatywne podejście do recyklingu może wprowadzić pozytywne zmiany w naszym codziennym życiu. W najbliższej przyszłości firma planuje rozwinąć portfolio produktów codziennego użytku wykonanych z plandek samochodowych.
PS Mniej plastiku w opakowaniach? To możliwe! Rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień
Firma Procter & Gamble wprowadziła szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku. Wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
PS2 W ramach projektu Wosh&Go 4F i woshwosh przedłużą życie Twoich butów
4F i woshwosh rozpoczynają wspólny projekt pod hasłem Wosh&Go – Take your shoes for another walk. Od dziś do 6 marca 4F we współpracy z woshwosh będą edukować klientów w zakresie prawidłowego dbania o obuwie. Akcja jest częścią strategii 4F Change.
PS3 Credit Agricole stawia na ekologiczne alternatywy dla plastikowych gadżetów
Zamiast wyrzucić nieaktualne materiały promocyjne, Credit Agricole przetworzył je i wykorzystuje ponownie. We współpracy z Deko Eko powstały wyjątkowe notesy wykonane z rozwłóknionych ulotek.
Zdjęcie główne: mat. prasowe Marathon International