Marcin Biedrzycki (Canpol babies): Chcemy pozycjonować się jako nowoczesna marka, idąca z duchem czasu

Marcin Biedrzycki (Canpol babies):  Chcemy pozycjonować się jako nowoczesna marka, idąca z duchem czasu
Dlaczego znana polska marka z artykułami dla dzieci zdecydowała się na ten rebranding? Czy Canpol nie obawia się, że przez to straci na rozpoznawalności? Jakie dokładnie elementy wchodzą w zakres rebrandingu? O tym rozmawiamy z Marcinem Biedrzyckim, dyrektorem zarządzającym Grupy Canpol.
O autorze
4 min czytania 2022-05-17

Marka Canpol babies istnieje na rynku od prawie 30 lat. Czy jest to pierwszy rebranding w historii marki?

Tak, to pierwszy rebranding w historii marki. Cały czas udoskonalamy swoje produkty, dbamy o piękny i dopasowany do trendów design. Jednak nasze opakowania i logo wymagały od nas odświeżenia, by te dwie sfery dobrze ze sobą korespondowały. Chcemy pozycjonować się jako nowoczesna marka, idąca z duchem czasu. 

Czy firma została kupiona, miała miejsce jakaś fuzja, czy Canpol babies to nadal polska marka?

Tak, Canpol babies jest nadal marką polską i jest własnością firmy, która funkcjonuje na naszym rynku od ponad  30 lat. 

Wytwarzanie wyrobów w marce Canpol babies oparte jest o produkcję własną, przy czym artykuły uzupełniające ofertę marki (np. zabawki, produkty do pielęgnacji) są wykonywane u poddostawców – zgodnie z o wytycznymi i specyfikacją firmy Canpol. Systematycznie zwiększamy produkcję artykułów wytwarzanych w naszej fabryce w Polsce. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy wielu inwestycji, które istotnie zwiększą nasze moce produkcyjne oraz wpłyną na wydajność całego procesu produkcyjnego. 

Dlaczego marka zdecydowała się na ten rebranding?

W marce Canpol babies tworzymy nowoczesne produkty (w oparciu o nowe technologie w procesie produkcji), przełomowe strategie, nieszablonowe projekty komunikacyjne i piękny, dziecięcy design. Dlatego postanowiliśmy zaprojektować wyjątkową identyfikację wizualną, która rezonuje z dynamicznie zachodzącymi zmianami w marce oraz pozwala wyrazić jej wartości. Przy tworzeniu identyfikacji mieliśmy też na uwadze potrzeby mam oraz nowe oczekiwania w punktach sprzedaży, z dużym naciskiem na kanał online. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Logo jest teraz zdecydowanie bardziej minimalistyczne – nie pojawiają się już na nim charakterystyczne wizerunki dzieci. Czy marka nie obawia się, że przez to straci na rozpoznawalności?

Oczywiście mamy świadomość, że każda tak duża zmiana niesie za sobą ryzyko rozpoznawalności, jednak naszą komunikację staramy się prowadzić tak, aby nasi klienci przeszli przez tę zmianę razem z nami. Logo nadal posiada kształt kuli ziemskiej, podkreślając tym samym uniwersalny i międzynarodowy charakter marki, ale w minimalistycznej, nowoczesnej odsłonie. Jest powiązane ze starym, jednocześnie będąc aktualną jego wersją. Wierzymy, że kiedy produkty w nowych opakowaniach zaczną pojawiać się na półkach i kartach produktowych w e-commerce , zaczną wzbudzać ciekawość mam.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opakowania zyskały przede wszystkim nową kolorystykę. Czy coś jeszcze się w nich zmieniło?

Opakowania oczywiście będą w zmienionej szacie graficznej, ale zadbaliśmy także o to, co się na nich znajdzie. Pojawi się dokładna indykacja wiekowa, dzięki czemu rodzic z łatwością wybierze produkt skierowany do grupy wiekowej swojego dziecka. Dodatkowo na opakowaniach pojawią się zdjęcia produktów, dzięki czemu klient będzie mógł zapoznać się z produktem jeszcze przed wyjęciem go z opakowania. Oczywiście nie zabraknie także unikalnych cech każdego z produktów, czyli USP, które zwrócą uwagę konsumenta na najważniejsze aspekty danego produktu. Co więcej – zdjęcia produktów na opakowaniach, dzięki swojej trójwymiarowości grafiki, sprawiają wrażenie, jakby „wychodziły” z opakowania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy opakowania są bardziej ekologiczne niż do tej pory?

Rebranding nie obejmuje zmiany polityki dotyczącej materiału czy sposobu produkcji opakowań. Jednak Canpol babies jako marka już od jakiegoś czasu stara się pracować nad aspektem ekologicznym opakowań, dlatego też na naszych opakowaniach (nawet tych starych) pojawiają się certyfikaty FSC.

Czy rebranding dotknął również strony internetowej marki i social mediów? 

Oczywiście, rebranding to nie tylko nowe logo i opakowania. To zmiana całej identyfikacji wizualnej – zarówno na stronie internetowej, w mediach, jak i na naszych social mediach. Jednak w związku z tym, że to ogromna zmiana dla marki, to potrzebujemy nieco czasu, by dokonała się ona w całości. Zarówno wymiana produktów na półkach (braki magazynowe będą uzupełniane już produktami z nową szatą graficzną) jak i zmiany na stronie internetowej będą zyskiwały nową identyfikację stopniowo. Myślę jednak, że w 2023 roku działania te dobiegną końca i rebranding będzie zauważalny w każdym miejscu związanym z Canpol babies. 

Nowym branding oznacza dotarcie do nowej grupy klientów? 

Zdecydowanie. Za każdą zmianą identyfikacji wizualnej stoją także nowe cele biznesowe. Jednak brakowało nam tej zmiany – powiewu świeżości idącym za nowym logo i opakowaniami produktów. Niestety nie zawsze dobrej jakości produkt obroni się sam – czasami musimy mu pomóc, przyciągając wzrok konsumenta, kierującego się aspektami wizualnymi. Dlatego kiedy produkty zamkniemy w nowoczesnych, zgodnych z trendami opakowaniach, a dodatkowo dodamy na nich najważniejsze USP produktu i wyraźnie zaznaczoną indykację wiekową, to zdecydowanie ułatwimy wybór wielu rodzicom. Dodatkowo nie możemy zapominać, że rodzice kiedyś i dziś to zupełnie inni ludzie. W XXI wieku są to osoby związane z social mediami, zdecydowanie kierujące się przy zakupach nie tylko wyglądem produktów, ale też konkretnymi wartościami, które reprezentuje marka. Pragnę też zaznaczyć, że nadal pozostajemy marką przystępną cenowo.

Czy marka chce rozwijać się w zgodzie z trendami w sektorze produktów dla dzieci? W którą stronę Waszym zdaniem zmierza ta branża?

Przede wszystkim zależy nam na tym, by identyfikacja wizualna oddawała to, jaka marka jest w rzeczywistości – nowoczesne, dobrej jakości i godne zaufania produkty, świadomie wybierane przez rodziców. Przy tworzeniu naszych produktów konsultujemy się z ekspertami, by były bezpieczne dla rodziców i dzieci z nich korzystających. Dodatkowo w tym roku przed nami wiele innych działań, które naszym zdaniem są niezbędne w dzisiejszych czasach.

Właśnie wystartowała nasza najnowsza kampania „Canpol babies, bo mamy wiedzą najlepiej”. Ma ona na celu uspokojenie mam i dostarczenie im merytorycznej wiedzy, dzięki której będą mogły podejmować jak najlepsze decyzje dla swoich dzieci. Każda z mam – ma wokół siebie wielu doradców – swoją mamę, teściową, siostry, koleżanki… Każda z nich ma inny sposób na wychowywanie dziecka i radzenie sobie z macierzyństwem i trudnymi tematami okołoporodowymi i macierzyństwem. Dzieje się tak, ponieważ każda z kobiet ma swoje podejście, subiektywne spostrzeżenia i przede wszystkim inne doświadczenia. My chcemy uczulać mamy na to, że to ich zdanie i intuicja jest najważniejsza. Wraz ze startem kampanii ogłaszamy nową ambasadorkę marki – Annę Dereszowską, która będzie z nami współpracować przez najbliższych kilka miesięcy. A będzie się działo! Przed nami wiele fantastycznych projektów. Ten rok to zdecydowanie rok przełomowych zmian w Canpol babies.  

Jeżeli chodzi o kierunek, w którym zmierza branża, to myślę, że coraz ważniejsze staję się kompletne doświadczenie konsumenta z marką – począwszy od pierwszego kontaktu aż do serwisu posprzedażowego. Jest to szczególnie istotne przy silnie rozwijającym się e-commercie i związanym z nim trendzie direct to consumer – czyli w momencie, kiedy producent dostarcza produkt bezpośrednio do konsumenta.